در حالی که قرار بود مشکل فنی فرودگاه دمشق امروز برطرف شود، اما با ادامه مشکل در این فرودگاه، سفرهای زیارتی به سوریه همچنان برقرار نشده است.

ادامه لغو پروازهای بین‌المللی به دمشق/ سفرهای زیارتی کِی برقرار می‌شود؟

به گزارش قدس آنلاین، سفرهای زیارتی به سوریه به دلیل مشکل فنی در فرودگاه دمشق از اول هفته جاری متوقف شد و پیش‌بینی می‌شد ممنوعیت پروازهای بین‌المللی تا امروز برطرف شود؛ اما با ادامه مشکل فنی در تجهیزات فرودگاهی در دمشق، همچنان پروازهای بین‌المللی در فرودگاه دمشق برقرار نشده است و به این ترتیب اعزام زائران نیز انجام نمی‌شود.

البته برنامه برخی از شرکت‌های هواپیمایی همچون اجنحةالشام متناسب با شرایط فرودگاه دمشق تغییر کرده است؛ به طوری که پروازهای این شرکت هواپیمایی به جای دمشق به حلب انجام می‌شود و این شرکت زائران را به صورت رایگان به دمشق اعزام می‌کند.

‌با این وجود، با توجه به اینکه دولت سوریه تضمین سلامت زائران کشورمان را در دمشق کرده بود، امکان اعزام زائران به حلب نیست و سفرهای زیارتی به سوریه همچنان برقرار نشده است.

‌این امر در حالی است که قبل از ماه خرداد، ظرفیت همه کاروان‌های این ماه تکمیل شده بود و روزانه از شهرهای مختلف، کاروان‌های زیارتی به سوریه مشرف می‌شدند. با این وجود، به گفته یک منبع مطلع، ممکن است تا اوایل هفته آینده مشکل فنی در فرودگاه دمشق برطرف نشود.

البته از اول خردادماه سفرها به سوریه بدون ممنوعیت و تأیید اسامی از سوی نهادهای خاص انجام می‌شود و برخی از دفاتر فروش بلیت فقط امکان عرضه بلیت یک طرفه به سوریه را دارند که قیمت آن هم حداقل حدود چهار میلیون تومان است و مسافران باید بلیت برگشت را به صورت دلاری با قیمت بین ۱۸۰ تا ۲۵۰ دلار خریداری کنند. در حالی که هزینه سفر سوریه به صورت یک هفته‌ای از سوی سازمان حج و زیارت کمتر از ۱۰ میلیون تومان است.

گفتنی است سفرهای زیارتی به سوریه از دی‌ماه سال گذشته آغاز شد و در یک سال ۱۰۰ هزار ایرانی به حرم حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علیهما مشرف خواهند شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.