مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: امسال شناسایی، جمع آوری و تعیین تکلیف هشت هزار انشعاب غیرمجاز آب در این شهر هدف‌گذاری شده است.

جمع آوری هشت هزار انشعاب غیرمجاز آب در مشهد هدف‌گذاری شده است

به گزارش قدس آنلاین، حسین اسماعیلیان  افزود: انشعابات غیرمجاز در شرایط کم آبی منجر به برهم خوردن توازن و عدم اجرای عدالت در آبرسانی به خصوص در مناطق روستایی می‌شود.

وی اضافه کرد: برخورد با انشعابات غیرمجاز به صورت جدی در دستور کار شرکت است و با پیگیری حقوقی و حمایت دستگاه قضا، احکام بازدارنده‌ای برای متخلفان صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: انشعابات غیرمجاز علاوه بر وارد کردن خسارت به تاسیسات شرکت و خطوط انتقال، تهدیدی برای بهداشت و سلامت افراد هستند از این رو متخلفان علاوه بر جریمه ممکن است به حبس نیز محکوم شوند.

اسماعیلیان افزود: از آنجایی که انشعابات غیرمجاز در مسیر خط انتقال آب به مشهد و بیشتر متعلق به باغ ویلاها هستند از این رو شهروندان در زمان خرید یک ملک باید برای اطمینان از مجاز بودن انشعاب آب آن از شرکت آب و فاضلاب مشهد استعلام اخذ کنند.

وی ادامه داد: طی روزهای گذشته با همراهی دستگاه قضا، انشعاب غیرمجازی در حوزه شهرستان گلبهار کشف شد که ۱۵ باغ ویلا از آن تغدیه می‌شدند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: انشعابات غیرمجاز موضوع مستمری است که همواره وجود دارد و ریشه این انشعابات به عواملی نظیر ساخت و ساز غیرمجاز و محدودیتهای قانونی برای واگذاری انشعابات مصارف زیاد باز می‌گردد.

در سال ۱۴۰۰ حدود ۱۰ هزار و ۴۰۰ انشعاب غیر مجاز در مشهد کشف شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.