مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: بارانهای بهاری چند روز گذشته و جاری شدن سیل موجب شد ۱۴۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی، باغها و راههای این شهرستان خسارت وارد شود.

سیل و تگرگ ۱۴۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی باخرز خراسان رضوی خسارت زد

به گزارش قدس آنلاین، محمد دوستخواه احمدی مساحت باغها و زمینهای کشاورزی این شهرستان را ۱۵ هزار و ۳۳۰ هکتار ذکر کرد و افزود: ۱۳۵ هکتار از گستره باغی و  ۷۵۰ هکتار از بخش زراعی محصولات آبی و دیم این شهرستان دچار خسارت شده است.

وی ادامه داد: بارش باران شدید چند روز گذشته در این شهرستان به ۶ تن علوفه دام به ارزش ۲۵۰ میلیون ریال در این شهرستان نیز خسارت وارد کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی باخرز گفت: بارانهای بهاری به ۱۲ رشته قنات، سه هزار و ۵۰۰ متر کانال و به ۴۲ هزار متر مربع جاده بین مزراع این شهرستان، افزون بر ۳۳ میلیارد ریال خسارت زد.

دوستخواه افزود: خسارتهای وارد شده به مزارع کشاورزی و باغهای این شهرستان بین ۱۰ تا ۱۰۰ درصد بوده که باعث کاهش عملکرد ۷۷ درصدی در بین محصولات زراعی و ۷۱ درصدی در سطح باغهای این شهرستان شده است.

وی اضافه کرد: باتوجه به شدت و حجم زیاد بارندگیهای هفته گذشته در باخرز، برآورد خسارت از سوی کارشناسان جهاد کشاورزی این شهرستان در حوزه های مختلف همچنان ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.