برداشت مفهومی از بنر و تبلیغات صرفه جویی در مصرف آب که توسط شهرداری در سطح شهر مشهد نصب شده، منجر به واکنش فعالان فضای مجازی و برخورد طنزگونه با این موضوع شد.

برداشت‌های متفاوت از بنر شهرداری مشهد طنز فعالان فضای مجازی شد

به گزارش قدس آنلاین، چند روزی است بنری با عنوان "آب جارو نیست" و تصویری از آب و جارو که روی جارو علامت ضربدر قرمز زده شده، در سطح شهر مشهد به صورت گسترده نصب شده است.

بسیاری از فعالان فضای مجازی در حال دست به دست کردن این تصویر هستند و معتقدند شهرداری مرتکب اشتباه شده و به جای جارو، روی شیلنگ آب باید علامت ضربدر قرمز زده می‌شد.

آنها معتقدند بنر فعلی این مفهوم را در ذهن تداعی می‌کند که استفاده از جارو خطاست و باید با شیلنگ آب محیط را تمیز کرد.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد روز یکشنبه در این خصوص در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: نصب بنر صرفه جویی در مصر آب توسط شهرداری این کلانشهر در آستانه فصل تابستان و در راستای فرهنگسازی مدیریت مصرف آب صورت گرفته است.

یوسف اسماعیل‌زاده افزود: شهرداری در طراحی بنر " آب جارو نیست" اشتباهی مرتکب نشده است، روی بنر نوشته شده آب جارو نیست و در تصویر آن نیز ابتدا عکس شیلنگ آب، بعد جارو و ضربدر قرمز روی جارو آمده و ضربدر روی جارو برای رساندن مفهموم آب جارو نیست، طراحی شده است.

وی ادامه داد: اگر مفهوم و منظور خود را به صورت نوشتاری روی بنر نمی‌زدیم، برداشت منتقدان درست بود اما وقتی روی آن جمله به صورت کامل نوشته شده، این اشتباه مفهومی نوعی شیطنت در فضای مجازی است.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: برداشت آزاد از هر تصویری وجود دارد اما وقتی به صورت نوشتاری توضیح عکس ارائه شده، دیگر برداشت اشتباه قابل قبول نیست.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.