دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی گفت: ابعاد مختلف حاشیه فوتبال ایران و لبنان در مشهد به صورت فراگیر بررسی شده و اکنون پرونده در شعبه بازرسی ویژه در حال رسیدگی است.

پرونده حاشیه فوتبال ایران و لبنان در حال رسیدگی است

به گزارش قدس آنلاین محمد حسین درودی روز چهارشنبه در نشست خبری افزود: در این خصوص برخی افراد که ترک فعل مجرمانه داشتند، شناسایی شدند.

وی خاطر نشان کرد: اگر قرار باشد در تهران نیز افرادی تحت تعقیب باشند، این اقدام توسط دادسرای تهران پیگیری می‌شود، تحقیقات در خصوص این پرونده ادامه دارد.

 تیم ملی فوتبال ایران نهم فروردین‌ماه در آخرین دیدار خود در انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر که جنبه تشریفاتی هم داشت، به مصاف لبنان رفت و در یک بازی آسان موفق شد این تیم را با ۲ گل سردار آزمون و علیرضا جهانبخش شکست دهد.

اتفاق مهمی که در خصوص بازی ایران و لبنان رخ داد برگزاری آن در شهری غیر از تهران بود. مشهد در شرایطی به عنوان میزبان دیدار ایران و لبنان انتخاب شد که انتظار می‌رفت بتواند میزبان شایسته‌ای برای این بازی باشد؛ به خصوص اینکه رییس هیات فوتبال استان خراسان رضوی عضو هیات رییسه فدراسیون فوتبال نیز است؛ اما در بازی یاد شده برخی ناهماهنگی موجب بروز انتقاداتی از سوی محافل ورزشی شد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در خصوص ضارب مامور نیروی انتظامی شهید "احسان پای خسته" گفت: ضارت دستگیر و تحقیقات پرونده در دادسرا تکمیل و به دادگاه ارسال شده است.

درودی در این نشست همچنین پیرامون ساختمانهای ناایمن در مشهد اظهار کرد: در سال ٩٩ کارگروه ایمن‌سازی فعال شده بود، نا ایمنی برای ساختمانهای جدید قابل قبول نیست، آسیب‌شناسی‌ها انجام می‌شود.

دادستان مشهد اضافه کرد: در این خصوص پرونده‌هایی در حوزه حقوق عامه و پیشگیری از وقوع جرم تشکیل شده است.

وی درباره قطع درختان پادگان ارتش نیز گفت: بررسی لازم در این خصوص صورت گرفته است، درختان قطع نشده‌اند بلکه هرس انجام شده و درختان خشک قطع شده، تجاوز به حقوق عامه صورت نگرفته است.

دادستان مشهد در حوزه نظارت بر بازار  افزود: پرونده‌های قابل توجهی در حوزه ایجاد اخلال در بازار در دادسرای انقلاب تشکیل شده و با اخلالگران طبق قانون برخورد می شود. 
وی در ادامه با اشاره به وجود هفت هزار معتاد متجاهر در مشهد بیان کرد: برای ساماندهی این تعداد مکان و فضا نیاز است.

درودی اضافه کرد: از پارسال معتادان متجاهر تا یکسال در مراکز نگهداری تحت نظر هستند و هم اینک پنج هزار معتاد متجاهر در کمپ‌های ترک اعتیاد پذیرش شده‌اند، اما فضا برای جمع‌آوری این افراد کم است.

وی در خصوص زورگیری‌ها نیز گفت: کسانی که از سلاح سرد و گرم برای ایجاد ناامنی استفاده می‌کنند، محارب هستند و حتی حکم اعدام نیز برای جرم محارب صادر شده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه بی حجابی عنوان مجرمانه دارد، افزود: در موضوع حجاب کارگروه‌های مرتبط تشکیل شده است و تاکید بر پیشگیری است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی در خصوص طولانی‌شدن روند رسیدگی به برخی پرونده‌ها نظیر پرونده روزنامه "شهرآرا" نیز اظهار کرد: این پرونده معطل استعلام از ضابط خاص و حسابرسی است.

درودی خاطر نشان کرد: پرونده‌های سنگینی در برخی از شعب رسوب کرده اما روند رسیدگی به آنها تسریع شده و پرونده‌های رسوب شده از ۱۸۰ پرونده به حدود ۷۰ پرونده رسیده است.

منبع: ایرنا
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.