مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی گفت:اجرای طرح اصلاح و بهینه‌سازی سه هزار و ۷۷۰ واحد موتورخانه واحدهای مسکونی، تجاری و اداری استان از مهر ماه ۹۹ باعث کاهش ۱۷ درصدی مصرف گاز طبیعی این مشترکان شده است.

کاهش ۱۷درصدی مصرف گاز در خراسان رضوی با طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها

به گزارش قدس آنلاین، حسن افتخاری  افزود: در این طرح سه اقدام مهم شامل عایق‌کاری، سرویس و تنظیم مشعل و نصب ضدرسوب با هزینه شرکت گاز به صورت رایگان برای مشترکان انجام می شود.

وی ادامه داد: عایق‌کاری و نصب ضدرسوب باعث جلوگیری از اتلاف حرارت از مدار گرمایش و پایانه های حرارتی شده و سرویس و تنظیم مشعل هم علاوه بر افزایش راندمان حرارتی باعث کاهش آلاینده‌ها و گازهای گلخانه‌ای می شود و افزایش راندمان احتراقی موتورخانه ها و کاهش مصرف گاز از اهداف نهایی اجرای این طرح است. 

مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی، سیاست شرکت گاز را کمک به بهینه سازی مصرف گاز در بخش های مختلف عنوان کرد و گفت: در این طرح کارشناسان شرکت گاز استان همزمان با اجرای طرح اصلاح و بهینه سازی موتورخانه ها، مشاوره و راهنمایی لازم در مورد نحوه مدیریت مصرف گاز به ویژه در روزهای اوج سرما را به مدیران ساختمانها و مسوولان انرژی مراکز اداری و تجاری ارایه می‌کنند.

افتخاری افزود: متقاضیان این طرح می‌توانند با مراجعه به پایگاه اینترنتی شرکت ملی گاز ایران به نشانی nigc.ir و انتخاب گزینه "طرح بهینه‌سازی موتورخانه‌ها" برای ثبت شماره اشتراک و دریافت رایگان خدمات این طرح اقدام کنند. همچنین سامانه تلفنی ۱۵۹۴ مرکز خدمات الکترونیک و ارتباطات مردمی شرکت گاز خراسان رضوی آماده راهنمایی شهروندان در این زمینه است.

شرکت گاز خراسان رضوی به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار مشترک شهری و روستایی خدمت رسانی می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.