«جیمز کان» بازیگر آمریکایی پنجشنبه گذشته در سن ۸۲سالگی درگذشت. او برای فیلم‌بازها بیشتر «سانی کورلئونه» است تا «جیمز کان»؛ همان که نامزدی اسکار نقش مکمل مرد را برای او به ارمغان آورد.

خداحافظی با خالق نقش‌های ماندگار

به گزارش قدس آنلاین، «جیمز کان» بازیگر آمریکایی پنجشنبه گذشته در سن ۸۲سالگی درگذشت. او برای فیلم‌بازها بیشتر «سانی کورلئونه» است تا «جیمز کان»؛ همان که نامزدی اسکار نقش مکمل مرد را برای او به ارمغان آورد.

جیمز کان ابتدا برای شاه‌نقش «مایکل کورلئونه» در فیلم «پدرخوانده» تست داده بود و استودیو پارامونت هم از او برای ایفای این نقش حمایت کرد؛ اما در نهایت آل‌پاچینو در نقش «مایکل» و  جیمز کان در نقش «سانی» جلو دوربین رفتند؛ با این حال جیمز کان در این نقش خوش درخشید و صحنه پایانی حضورش که توسط دشمنان پدرخوانده در خیابان گلوله‌باران می‌شود به یکی از به یادماندنی‌ترین و خشن‌ترین سکانس‌های سینما تبدیل شد.

با درگذشت کان شخصیت‌های مهم هالیوود همچون فرانسیس فورد کوپولا، آل‌پاچینو، رابرت دنیرو و مایکل مان به خبر فوت او واکنش نشان دادند و به این بازیگر ادای احترام کردند. آل‌پاچینو همبازی کان در فیلم‌های «پدرخوانده۱ و ۲» در پیامی به همبازی سابقش چنین ادای احترام کرد؛ «جیمی برادر من و دوست همیشگی‌ام بود. سخت است باور کنیم که او دیگر در این جهان نخواهد بود زیرا او بسیار سرزنده و جسور بود. جیمی یک بازیگر عالی، یک کارگردان درخشان و دوست عزیزم بود. دلم برایش تنگ می شود». رابرت دنیرو نیز در پیامی عنوان کرد از شنیدن خبر درگذشت جیمی خیلی خیلی ناراحت هستم.

فرانسیس فورد کوپولا خالق مجموعه فیلم‌های «پدرخوانده» درباره کان این طور گفت: «جیمی کسی بود که زندگی من را بهتر کرد و نزدیک‌تر از هر شخص دیگری که تاکنون در سینما شناخته‌ام به من بود. این دوستی از زمانی که در فیلم «مردمان باران» با هم کار کردیم بود و تا تمام نقطه عطف‌های زندگی‌ام ادامه داشت. فیلم‌ها و نقش‌های خوبی که بازی کرد هرگز فراموش نمی‌شوند. او دوست قدیمی من، همکارم و یکی از باحال‌ترین افرادی بود که تاکنون شناخته‌ام».

خبرنگار: صبا کریمی

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.