جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: آمارهای موارد ابتلا، سرپایی و بستری کرونا به نسبت هفته گذشته افزایش داشته است و به همین جهت تعداد ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی دانی برای مقابله با موج احتمالی کرونا آماده شده است.

 آماده سازی ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی برای مقابله با موج احتمالی کرونا در مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به  نقل از وبدا، ایوب توکلیان جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه بر اساس بررسی های انجام شده، تعداد بیماران مبتلا به کرونا جدید بستری در مراکز درمانی ۶۱ درصد و تعداد کل بیماران بستری مبتلا به کرونا نیز ۸۳ درصد افزایش یافته است اظهار کرد: با توجه به آمارهای بیماران بستری و سرپایی کووید ،تا اطلاع ثانوی آماده باش ۱۰۰ درصدی به تمامی بیمارستان‌های حوزه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اعلام شده است.

وی اضافه کرد: همچنین مقرر گردیده تا تمامی افرادی که ۶ ماه از واکسن قبلی‌شان گذشته نسبت به دریافت دُز جدید تشویق و ترغیب شوند، چیزی که شامل تمام مردم می‌شود و تنها منوط به مدافعان سلامت و نیروهای بهداشت و درمان فعال در بحث کووید نبوده و نیست.

جانشین معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه ذخیره دارویی مناسب جهت مواجهه با موج احتمالی جدید پیش‌بینی شده است، خاطرنشان کرد: همچنین تعداد ۲۵۰۰ تخت بیمارستانی دانشگاهی و غیردانشگاهی برای مقابله با موج احتمالی آماده شده است.

توکلیان تأکید کرد: در میان موارد سرپایی و بستری بیمارستان از تمامی گروه‌های سنی می‌بینیم و اینگونه نیست که بگوییم خطرات سویه جدید ویروس کرونا تنها برای یک گروه سنی خاص بوده و خطرات این سویه تمامی گروه‌های سنی را درگیر می‌کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.