رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف سازمان بهزیستی کشور از ارائه خدمات اقامت و بلیط به ۱۹۱۷ مددجوی این سازمان طی سه ماه امسال خبر داد و گفت: این خدمات به مددجویان دارای پرونده که نیاز به امور درمانی، تحصیلی، حقوقی یا سربازی در شهر دیگر داشته باشند، ارائه می‌شود.

ارائه خدمات اقامت و بلیط به ۱۹۱۷هزار مددجوی بهزیستی/ پیگیری مفقودین با ارائه معرفی‌نامه آگاهی

به گزارش قدس آنلاین، محمدمهدی امیری با اشاره به اینکه بیشتر استفاده کننده از خدمات اقامت و بلیط در حوزه توانبخشی و اجتماعی بهزیستی قرار دارند، افزود: زنان سرپرست خانوار، معلولین جسمی و ذهنی، مبتلایان به بیماری های ژنتیک، بیماران خاص و مبتلایان به ام اس و بیماری پیشرونده عضلانی می‌توانند از این خدمات استفاده کنند.

وی با اشاره به گروه‌های هدف بهزیستی در استان‌های مختلف کشور، تاکیدکرد: مبنا بر این است که مددجویان خدمات اسکان و بلیط را در محل زندگی دریافت کنند و به نیازهای آنها در محل هایی که پرونده دارند، رسیدگی می شود.

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف سازمان بهزیستی کشور در عین حال از امکانات محدود در ارائه خدمات بلیط و اقامت سخن گفت و افزود: به ویژه برای افرادی که می‌خواهند در تهران اقامت کنند، در حد محدود امکانات داریم و خدمات اسکان موقت می دهیم.

 امیری با بیان اینکه برای ارائه خدمات بلیط و اسکان به مددجویان از اعتبارات سازمان هزینه می کنیم، اضافه کرد: زمانی هم که مددجویان برمی‌گردند هزینه بلیط را به آنان می دهیم و در این رابطه با ترمینال‌های مسافری قرارداد داریم. اینها کمکی است تا مددجویان خودشان کمتر هزینه کنند.

پیگیری وضعیت مفقودین در مراکز بهزیستی با معرفی‌نامه آگاهی

رئیس مرکز پذیرش و هماهنگی گروه‌های هدف سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در شرح وظایف بهزیستی پیگیری وضعیت مفقودین وجود ندارد، گفت: هنگامی که کسی مفقود می‌شود، نزدیکان او باید به اداره آگاهی مراجعه و موضوع را اعلام کنند؛ اداره آگاهی هم طی مکاتبه‌ای به اماکن مختلف از جمله بیمارستان، پزشکی قانونی یا بهزیستی موضوع را ارجاع می‌دهد.

امیری افزود: در صورت مراجعه نزدیکان فرد مفقود شده به بهزیستی و ارائه عکس از او، ما در مراکز استان‌ها اطلاع‌رسانی می‌کنیم و اگر احیانا در مراکز شبانه روزی، کسی با این مشخصات باشد اطلاعات لازم ارائه می‌شود.

وی تصریح کرد: در زمینه آمار این افراد در بهزیستی خروجی نداریم و معمولا پیدا نمی‌شوند. ممکن است فرد مفقود شده آلزایمر داشته یا تصادف کرده و پزشکی قانونی باید شناسایی کنند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.