مدیر نظارت بر درمان و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲۷ پرونده تخلف پزشکی مرتبط با دریافت حق العمل غیررسمی یا زیرمیزی گرفتن پزشکان در مطب و مراکز درمانی از ابتدای سال تا کنون در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در استان خراسان رضوی رسیدگی شد.

۲۷ پرونده اخذ زیرمیزی پزشکان در خراسان رضوی رسیدگی شد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر کاظم غفاریان  افزود: پرونده‌های تخلفات تعرفه‌ای در قالب کمیسیون ماده ۱۱ قانون تعزیرات حکومتی  و در راستای ضرورت کنترل و نظارت دولت بر فعالیتهای مؤسسات و مراکز بهداشتی و درمانی و همچنین ستاد تعرفه خدمات سلامت استان رسیدگی می‌ شود.

وی ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون نیز ۱۴ پرونده تخلفات زیر میزی در قالب کمیسیون ماده ۱۱ و ۱۳ پرونده در قالب ستاد تعرفه خدمات سلامت استان رسیدگی شده است.

مدیر نظارت بر درمان و اعتبار بخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:۳۷ پرونده تخلفات پزشکی نیز از ابتدای سال تاکنون در راستای کنترل و نظارت دولت بر تعرفه‌های قانونی در موسسات و مراکز بهداشتی و درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد مطرح و رسیدگی شده است که در مجموع ۲۷ مورد آن مربوط به زیرمیزی بوده است.

غفاریان افزود: چهار مورد از این تخلفات مربوط به به کارگیری افراد فاقد صلاحیت در موسسه درمانی و نیز راه‌اندازی بخش بدون اخذ مجوزهای قانونی و همچنین ۶ پرونده هم مربوط به اضافه دریافتی بیشتر از تعرفه‌های مصوب ابلاغی بوده است.

وی ادامه داد: هم‌اکنون ۱۲ پرونده تخلفات پزشکی در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در حال رسیدگی است.

مدیر نظارت بر درمان و اعتباربخشی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در صورت اثبات و محرز شدن تخلف در کمیسیون ماده۱۱ دانشگاه، پرونده برای برخورد طبق  مقررات به سازمان تعزیرات حکومتی استان معرفی خواهد شد که علاوه بر درج در پرونده پزشکی متشاکی، جریمه نقدی اعمال خواهد شد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.