همزمان با سفر قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی به عراق برای شرکت در جشنواره غدیریه و همایش اعتاب مقدسه، جلسه‌ای به منظور هماهنگی میزبانی شایسته از زائران ایرانی اربعین حسینی برگزار شد.

جلسه هماهنگی میزبانی از زائران اربعین حسینی در نجف اشرف برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، در این جلسه آیت‌الله سیدمجتبی حسینی نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق، مالک رحمتی قائم‌مقام تولیت آستان قدس رضوی، محمدکاظم آل‌صادق سفیر ایران در عراق و حجت‌الاسلام کاظمی مازندرانی سرکنسول ایران در نجف اشرف درباره مسائل مختلف مربوط به میزبانی از زائران اربعین گفتگو کردند.
تقویت اتحاد دو ملت
آیت الله حسینی در این جلسه، بر استفاده از ظرفیت اربعین برای تقویت اتحاد دو ملت ایران و عراق با هدف خنثی‌سازی توطئه‌های بدخواهان تاکید کرد. 
وی همچنین ترویج آداب میهمانی و میزبانی و آموزش آن به زائران را ضروری برشمرد. 
آمادگی آستان قدس برای تقویت همکاری‌ها
در ادامه، مالک رحمتی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، بر اهمیت برگزاری هرچه باشکوه‌تر همایش عظیم جهانی اربعین تاکید کرد و از آمادگی این آستان برای تقویت همکاری‌ها در برگزاری این مراسم خبر داد. 
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: به دلیل پیش‌بینی حضور پرشور زائران و همچنین با در نظر گرفتن شرایط گرم آب و هوایی، امسال در تلاش هستیم با محوریت بنیاد کرامت رضوی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی و کانون های خادمیاری رضوی، خدمت‌رسانی به زائران را از نظر کمی و کیفی ارتقاء دهیم و امیدواریم با افزایش تعاملات آستان قدس و اعتبات مقدسه عراق و همچنین فعالیت شبانه‌روزی سفارتخانه ایران در عراق، خدمات و امکانات بیشتری برای زائران گرامی فراهم شود. 
رحمتی با اشاره به برنامه‌های آستان قدس رضوی برای میزبانی از زائران اربعین، برپایی موکب در نقاط مرزی سیستان و بلوچستان، ایلام و کرمانشاه را از جمله این برنامه‌ها برای پذیرایی و اسکان زائران ایرانی و پاکستانی اربعین حسینی برشمرد. 
آل‌صادق سفیر کشورمان نیز گزارشی از هماهنگی‌ها و اقدامات انجام شده برای میزبانی از زائران ایرانی اربعین ارائه و نیازمندی‌ها و دغدغه‌های موجود را تشریح کرد.
شایان ذکر است آستان قدس رضوی همه ساله برنامه‌های متعددی را برای میزبانی شایسته از زائران اربعین حسینی اجرایی می‌کند که مهم‌ترین آنها برپایی موکب‌هایی در ایران و عراق است.

انتهای پیام

منبع: استان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.