خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اگر می خواهیم امنیت کامل در منطقه استقرار پیدا کند، حضور آمریکا در منطقه باید به طور کامل حذف شود.

حضور آمریکا در منطقه باید به طور کامل حذف شود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، با اشاره به ایام مباهله و پیام‌های آن، گفت: پیامبر اکرم (ص) دغدغه هدایت بشر و تبیین حق را داشتند و از گفتگو، مباحثه و استدلال باز نمی‌نشستند و اگر گفتگو و استدلال طرف را مجاب نمی‌کرد از مباهله عبا نداشت.

وی افزود: نخستین پیام مباهله این است که رسول خدا دغدغه حق را دارد و از گفتگو و استدلال دست بر نمی‌دارد و برای تبیین حق آماده مباهله است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: اسلام یعنی دانش و معرفت، علم، حقایق برهانی و حقایقی که ریشه در فطرت و جان بشر دارد. اگر کسانی تسلیم علم نیستند در برابر معرفت و دانش سر فرود نمی‌آوردند باید برای تبیین حق، آن‌ها را به مباهله دعوت کرد.

حجت الاسلام سید ابوترابی فرد افزود: در اسلام علم و دانش، فصل الخطاب است، کلام خدا و رسول الله چون حق است، فصل الخطاب است، حضرت علی چون نماد حق است فصل الخطاب است.

وی گفت: افرادی که به نصرت الهی ایمان دارند در راه حق ثابت قدم هستند، پیامبر به ما می‌آموزد اهل یقین باشیم، راه را درست انتخاب کنید و ر راه درست با امید به نصرت الهی قدم بردارید.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار رئیس جمهور روسیه و ترکیه و تاکید ایشان بر اینکه آمریکایی‌ها از منطقه شرق فرات در سوریه باید بیرون رانده شوند، گفت: اگر می‌خواهیم امنیت کامل در منطقه استقرار پیدا کند، حضور آمریکا در منطقه باید به طور کامل حذف شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.