۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۹
کد خبر: 810459

آنچه که در اولین نگاه به یک ساختمان به چشمتان می خورد، نمای بیرونی آن ساختمان است. در واقع می توان گقت که نمای یک ساختمان به عنوان پوست یا ظاهر آن ساختمان بوده که با اولین نگاه افراد را به نظر دادن و قضاوت در مورد آن ساختمان وا می دارد.

نمای «کرتین وال» نمایی مستحکم و سبک

از این بابت سال های سال است که شاهد تغییر و تحول در نمای ساختمان ها، پیشرفت و حرکت آن ها به سوی مدرنیته هستیم. چوب، آجر، سیمان، سنگ، شیشه و ... نمونه هایی از انواع نماهای ساختمانی هستند که هر کدام در دوره خود از بهترین ها به حساب می آمدند.

جدید ترین نمایی که بیشترین استفاده را نیز دارد، نمای شیشه ای است. ترکیب شیشه به اضافه چوب، آلومینیوم، سنگ یا ... از پیشرفته ترین و به روز ترین نما ها می باشد. در این بین تکنولوژی های مختلف برای اجرای نماهای شیشه ای به میان آمد که یکی از آن ها نمای کرتین وال نام گرفت.

نمای کرتین وال چیست؟

همانطور که در ابتدا گفتیم، نمای کرتین وال نوعی نمای شیشه ای به شمار می آید. در نگاهی جزئی تر به این موضوع گفتنی است که نمای کرتین وال به مانند پرده ای سبک است. اما سبک بودن یک نما نیازمند استحکام بالای آن است. در نمای کرتین وال ترکیبی از سبکی و در عین حال استحکام را در کنار هم خواهیم داشت. از این بابت این نما را کرتین وال یا همان دیوار پرده ای نام نهادند.

اجرای کرتین وال بر بدنه اصلی ساختمان، به وسیله پروفیل ها یا لامل ها انجام می گیرد. باید گفت که بیشتر وزن این سازه توسط لامل ها کنترل می شود و به عبارتی لامل ها وزن نما را به دوش می کشند.

همین موضوع اصل خود ایستایی نمای کرتین وال را ثابت می کند. طبق تحقیقات، نمای کرتین وال هیچ بار مرده و اضافی به بدنه اصلی ساختمان وارد نمی آورد. پس به نما هایی که بدون تحمیل وزن به بدنه ساختمان، بار سازه را به دوش می کشند، نماهای خود ایستا گفته می شود.

سبک بودن نمای کرتین وال، مقاومت آن را در برابر عوامل طبیعی و محیطی مثل زلزله و یا طوفان چندین برابر می کند.

در ادامه بحث لامل ها جنس لامل ها را بررسی خواهیم کرد. لامل ها با جنس های چوبی، فولادی، آلومنیومی و ... تولید و عرضه شده اند. اما اگر بخواهیم بهترین جنس آن را به شما معرفی کنیم، لامل های آلومینیومی بهترین انتخاب هستند. لامل آلومینیومی مقاومت و استحکام بالایی دارد و در عین حال سبک هستند. از این بابت بهترین انتخاب در بین لامل ها، لامل آلومینیومی است. لامل های فولادی به دلیل وزن بالایی که دارند، عایق بندی را دچار مشکلاتی می کنند.

اگر تا به این جای مبحث با مفهوم لامل به طور کامل آشنا نشدید، لازم می دانیم که بگوییم لامل ها همان سازه های آلومینیومی هستند که نمای کرتین وال بر روی آن ها قرار می گیرد. در واقع لامل ها در اطراف پروژه قرار می گیرند و شیشه ها به عنوان نما بر روی آن ها نصب می شوند.

مورد دیگر در مورد لامل ها، سایز آن هاست. لامل ها در سایز های مختلف تولید شده اند. طبیعتاً هر چه سایز لامل ها بزرگ تر باشد، میزان باری که متحمل می شود بیشتر است. لامل ها با سایز بزرگ تر در برابر عوامل بیرونی مثل طوفان مقاوم تر هستند. این لامل ها در دو جهت افقی و عمودی نصب می شوند. به لامل های عمودی مولیون و به لامل های افقی ترنسم گفته می شود.

کرتین وال از نظر سیستم اجرا و نصب، به دو دسته فریم لس و فیس کپ تقسیم می شود. در نمای کرتین وال فریم لس خطوط ظاهری نمایان نیستند. نمای فریم لس خود به دو دسته تقسیم می شود. فول فریم و یو فریم دو مورد از زیر مجموعه های نمای کرتین وال هستند. انتخاب هر کدام از این نما ها با نظر معمار پروژه شماست.

نمای کرتین وال

مزایای نمای کرتین وال

  • بسیار سبک است

  • محدودیتی در کاربری ساختمان و مدل نما ندارد.

  • می توان از انواع شیشه دو جداره و چند جداره استفاده کرد.

  • در برابر نور خورشید تغییر رنگ نمی دهد.

  • رفتار مناسبی در برابر زلزله یا طوفان از خود نشان می دهد.

قیمت نمای کرتین وال

قیمت محصول در واقع مهم ترین پارامتر در هر کاری می باشد؛ چرا که در تمامی پروژه ها انواع متریال با درجه کیفیت متفاوت وجود دارند و آن چیزی که مهم است بودجه ای است که شما در دست دارد. در مورد نمای کرتین وال نیز همین موضوع صادق است.

پارامتر های زیادی بر قیمت پروژه تأثیر گذارند و می توان گفت آن ها تعیین کننده قیمت سازه هستند. ارتفاع ساختمان، سایز لامل ها، نوع پروفیل های به کار رفته در سازه، متراژ، نوع و ابعاد شیشه و ... همگی پارامتر هایی هستند که بر قیمت نمای کرتین وال تأثیر می گذارند.

کرتین وال

کلام پایانی

احتمالا نما هایی که با شیشه کار شده است برای شما هم جذاب تر به نظر می رسند و حس مدرن بودن آن ساختمان را به شما القا می کنند. نمای کرتین وال یکی از نماهای جدید و مدرن است که با ظاهر شکیل و زیبایی که دارد طرفداران زیادی را به سوی خود جذب کرده است. از طرفی نمای کرتین وال محدودیتی در به کار گیری بر روی انواع ساختمان ها با کاربری های مختلف ندارد.

عموما از نما های شیشه ای برای ساختمان های تجاری و مسکونی استفاده می شود. پاساژ هایی با نمای شیشه ای کرتین وال زیبایی دوچندانی دارند.

از این بابت اگر قصد اجرای نمای کرتین وال را دارید، تیم متخصص و حرفه ای نگین شرق در کل این مسیر همراه شماست. مشاورین با تجربه نگین شرق برای شما تایم مشاوره در نظر گرفته تا بهترین نتیجه برای پروژه شما حاصل شود. در مراحل بعدی ساخت و اجرای سازه شما شروع شده و در اندک زمان ممکن پروژه شما به سرانجام می رسد.

نگین شرق یکی از بزرگ ترین کارخانه های شیشه در شرق ایران است که نمونه کار های متعددی که دارد، تجربه چندین و چند ساله وی در این صنعت است.

برای ارتباط با کارشناسان و مشاوران تیم نگین شرق می توانید از طرق راه های ارتباطی مذکور در سایت اقدام نمایید. پرسنل نگین شرق در اسرع وقت و در کوتاه ترین زمان ممکن به پاسخگویی به سوالات شما خواهند پرداخت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.