مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: در پی افزایش حجم آلاینده‌ها ،کیفیت هوای کلانشهر مشهد در چهارمین روز مرداد ماه برای سومین روز پیاپی در وضعیت هشدار و آلوده قرار گرفت.

سومین روز پیاپی آلودگی هوای کلانشهر مشهد ثبت شد

به گزارش قدس آنلاین، مهدی اله‌پور  افزود: میانگین شاخص کلی کیفیت هوای مشهد (۲۴ ساعت گذشته) نشانگر هوای آلوده با عدد ۱۱۵ است و شاخص کنونی هوای این کلانشهر (یک تا ۲ ساعت گذشته) نیز با عدد ۱۱۸ نشان از ناسالم بودن هوا و وضعیت هشدار دارد. 

وی با بیان این که هم‌اکنون کیفیت هوا در مناطق خاقانی، امامیه، تقی‌آباد و ویلا در شرایط سالم است ادامه داد: کیفیت هوای منطقه شهید کریمی در شرایط ناسالم برای تمامی افراد و در سایر ۱۸ منطقه دارای ایستگاه سنجش کیفیت هوا در مشهد در شرایط ناسالم برای افراد حساس، کودکان و سالمندان قرار دارد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: شایسته است شهروندان مشهدی با کاهش رفت و آمدهای غیرضروری، نقش موثر خود را در بهبود کیفیت هوای این شهر ایفا کنند.

قرار داشتن شاخص کلی کیفیت هوا تا ۵۰ ای.کیو.آی به معنای وضعیت پاک و بین ۵۱ تا ۱۰۰ ای.کیو.آی نشانگر وضعیت سالم است.

همچنین قرار گرفتن شاخص کلی کیفیت هوا بین اعداد ۱۰۱ تا ۱۵۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای افراد حساس و کودکان و بین اعداد ۱۵۱ تا ۲۰۰ ای.کیو.آی به معنای آلودگی هوا برای همه سنین محسوب می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.