مدیر کل دیوان محاسبات خراسان رضوی گفت: این مجموعه به بودجه ۷۲ دستگاه زیرپوشش وزارتخانه ها، ۹۶ نهاد عمومی غیردولتی، ۲۹ شرکت و بانک و ۱۹ بخش زیرمجموعه دولتی طی سال ۱۴۰۰ رسیدگی کرد.

دیوان محاسبات خراسان رضوی عملکرد بودجه ای ۲۱۶ دستگاه دولتی را حسابرسی کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازدیوان محاسبات خراسان رضوی ، احمد پری پور افزود: فرایند تفریغ بودجه  این ۲۱۶ شرکت و دستگاه اجرایی زودتر از موعد مقرر انجام و گزارش آن به تهران ارسال شد.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات به عنوان یک دستگاه ناظر قانونی مردمی همت خود را بر آن داشته که سهم خود را بیش از پیش نسبت به نظام و مردم ادا کند.

مدیر کل دیوان محاسبات خراسان رضوی گفت: در سالهای اخیر این دیوان با ایجاد سامانه ۱۹۸، شورای اندیشه ورزی و کارگروه یاوران مردمی به مردم نزدیک تر شده و بازخوردهای موثر خوبی از این نزدیک شدن دریافت کرده است.

پری پور افزود: خدمت دیگر مجموعه دیوان محاسبات کمک و مشورت به موقع و درست به تصمیم گیران برای تصمیم گیری در حوزه های مالی عمومی است که  تبلور اصلی این کمک در گزارش تفریغ بودجه بروز کرده است.

وی ادامه داد: دیوان محاسبات در اقدامی بی نظیر در سال جاری تفریغ بودجه ۱۴۰۰ را ۶ ماه زودتر از تکلیف قانونی خود به مجلس شورای اسلامی ارائه داد تا مجلس بتواند به خوبی از آن استفاده کرده و بهترین تصمیمات را برای بهبود وضعیت معیشت مردم بگیرد.

مدیر کل دیوان محاسبات خراسان رضوی گفت: همچنین این دیوان گزارشهای تحلیلی، آسیب شناسی، زیست محیطی، بررسی مگاپروژه ها و زیر ساختها را به همراه بسته های پیشنهادی برای اصلاح و بهبود این مصادیق به عنوان پیوست گزارش تفریغ، ارائه کرده است که در نوع خود بی نظیر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.