کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به بارش های رگباری و وزش باد، کشاورزان و دامداران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند.

کشاورزان از آبیاری و سم‌پاشی اجتناب کنند

به گزارش قدس آنلاین، پروین رفیعی گفت: با توجه به بارش و رعد و برق به دامداران توصیه می شود که از چرای دام در ارتفاعات و مسیر رودخانه های فصلی به سبب خطر صاعقه و سیلاب جلوگیری شود.

به گفته وی، با وجود شرایط جوی کشاورزان از فعالیت کشاورزی در هنگام بارندگی و کار در زمان رخداد رعد و برق در مکان های پرخطر همچون درختان پوسیده و کهن اجتناب کنند.

رفیعی می گوید: تولیدکنندگان نسبت به بررسی استحکام سقف گلخانه، دامداری و مرغداری بدلیل شرایط جوی اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به بارش های سنگین و وزش باد، کشاورزان ضمن اجتناب از آبیاری و سم پاشی نسبت به بازکردن آب مزارع اقدام کنند.

براساس اعلام مرکز خشکسالی کشور، مجموع بارش کشور نسبت به دوره نرمال ۲۸.۴ درصد کاهش داشته است که پیش بینی می شود سال آبی جاری با ۳۰ درصد کم بارشی به پایان برسد.

براساس نقشه های هواشناسی امروز در نیمه شمالی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، فارس، بوشهر، یزد، اصفهان، جنوب سمنان، برخی مناطق چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، قم، مرکزی، تهران، البرز، قزوین، زنجان، گیلان، مازندران، گلستان، اردبیل و آذربایجان شرقی رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و در برخی مناطق خیزش گرد و خاک پیش بینی می شود. 

روز جمعه در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، هرمزگان، نیمه جنوبی کرمان، فارس، بوشهر، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، یزد، شرق خوزستان، اصفهان، شمال سمنان، شرق لرستان و برخی مناطق استان مرکزی، قم، تهران، البرز، قزوین، زنجان، همدان، گیلان، مازندران و گلستان رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقت و خیزش گرد و خاک رخ می دهد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.