مراسم تشییع پیکر زنده یاد، حبیب الله صادقی امروز - شنبه - ۸ مرداد ماه از مقابل فرهنگستان هنر برگزار شد.

مراسم تشییع پیکر حبیب الله صادقی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، حبیب الله صادقی هنرمند انقلابی در عرصه هنرهای تجسمی چهارشنبه به دلیل عارضه قلبی از دنیا رفت.

مراسم خاکسپاری و تشییع پیکر این هنرمند امروز ساعت ۹ و نیم صبح از مقابل فرهنگستان هنر با حضور محمد مهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی)، محمدمهدی دادمان (رییس حوزه هنری)، غلامعلی حدادعادل(رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی)، محمود سالاری (معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، عبدالرضا سهرابی (مدیر مرکز هنرهای تجسمی)، بهمن نامور مطلق( رییس فرهنگستان هنر)، نیکنام حسینی پور (از مسئولان صندوق اعتباری هنری)، هادی مظفری (رییس سابق مرکز هنرهای تجسمی)،  علیرضا سمیع آذر (مدیر حراج تهران) و … برگزار می‌شود.

در ابتدای مراسم، مصطفی رحماندوست، شاعر متن پیام تسلیت مقام معظم رهبری و رییس جمهور برای درگذشت حبیب الله صادقی را قرائت کرد.

متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:

«بسم الله الرحمن الرحیم

درگذشت هنرمند برجسته و انقلابی جناب آقای حبیب‌الله صادقی رحمة‌الله‌علیه را به هنرمندان و همکاران و دوستان و به ویژه به خانواده مکرّم ایشان تسلیت عرض می کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای وی مسألت می کنم.

سیّد علی خامنه‌ای
۵ مرداد ۱۴۰۱ »

متن پیام رئیس جمهور به هم شرح زیر است: 
«بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت هنرمند برجسته و استاد متعهد، مرحوم حبیب‌الله صادقی، موجب تاسف و تالم خاطر شد.
این پیشکسوت عرصه هنرهای تجسمی با پیوستن به نهضت امام خمینی، ذوق سرشار و توانمندی های هنری خود را وقف پیروزی انقلاب اسلامی کرد و در کمال وارستگی و خلق آثار ارزنده، در کنار مردم و انقلاب ماندگار باقی ماند.
اینجانب درگذشت این هنرمند مردمی و انقلابی را به خانواده محترم، جامعه هنری و دوستداران آن فقید سعید تسلیت عرض می کنم و برای ایشان علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر و سلامت از خداوند بزرگ مسالت دارم.
سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهوری اسلامی ایران»

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.