استاندار یزد در بازدید از مناطق سیل‌زده گفت: در ۲۰۰ هکتار بافت ثبت جهانی، شاهد خسارت‌های جرئی بودیم و مورد خاصی وجود ندارد اما در بافت فرسوده یزد به دلیل عدم مقاوم سازی و بارش ۷۰ میلیمتری باران در بارش اولیه، تعدادی از خانه‌ها تخریب و تعدادی مغازه دچار خسارت شوند که به زودی رسیدگی می‌شود، تمام اهتمام ما بر این است که تلفات جانی نداشته باشیم.

ورود خسارت جزئی به بافت تاریخی ثبت شده در فهرست میراث جهانی یزد

به گزارش قدس آنلاین، مهران فاطی در این بازدید گفت: بارش استان یزد در شهر یزد متوسط بارش سالیانه ۴۵ میلی متر بوده که تا الان ۹۰ میلی متر بارش داشته یعنی بارش دو سال یزد ظرف چند ساعت و حجم رواناب زیادی را ایجاد کرد.

وی افزود: در کوهستان‌های اطراف که کلیه مسیرهای آن‌ها منتهی به شهر یزد می‌شود بالغ بر ۷۰ میلی‌متر بارش گزارش شده که موجب تکمیل ظرفیت کلیه سدها و بندها شده و مازاد آب آن در قالب رواناب با ۹۰ مترمکعب بر ثانیه (در بعضی از ساعات) به سمت شهر یزد حرکت کرد.

استاندار یزد خاطرنشان کرد: سیل‌بندهای اطراف شهر همگی تکمیل و سرریز آن‌ها با سیلاب شهری بهم پیوستند و سبب بالازدگی فاضلاب، ایجاد مشکلاتی در بافت فرسوده و برخی مشکلات در زمینه‌های آب، گاز و برق شد.

فاطمی اعلام کرد: خوشبختانه در ناحیه بافت تاریخی ثبت شده در فهرست میراث جهانی، خسارت‌ها جزئی بوده است.

استاندار یزد افزود: با حضور وزیر کشور در یزد، اهتمام شخص رئیس‌جمهور و پیگیری‌های ویژه وی، سپاه، بسیج و ارتش، همه تجهیزات مورد نیاز در استان مستقر هستند.

وی تصریح کرد: بارش باران در شهر یزد استمرار دارد و عوامل شهرداری و دستگاه‌های خدمات رسان استان به مدت ۴ شبانه روز است که در حال پیگیری مسائل و مدیریت سیل هستند.

استاندار تاکید کرد: امید است با خروج سامانه بارشی از استان و در کوتاه‌ترین زمان ممکن خسارت‌های وارده را ارزیابی و با پیگیری‌های مسئولان استان وضعیت زندگی مردم در خانه‌های آسیب دیده به روال عادی برگردد.

انتهای پیام/

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.