وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اعلام کرد: پس از وقوع سیل اقدامات لازم برای حفظ سلامت و بهداشت فردی برای پیشگیری از بیماری‌ها ضروری است.

اقدامات لازم پس از وقوع سیل کدامند؟/ توجه به احتمال شیوع بیماری‌های عفونتی

به گزارش قدس آنلاین وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هشدار داده است که شهروندان پس از وقوع سیل برای حفظ سلامت خود به دلیل احتمال شیوع بیماری‌های عفونتی مواد خوراکی که به آب سیل آلوده شده را حتما دور بریزید.

همچنین تاکید شده است که وسایل و اشیاء خیس شده و آغشته به گل و لای تمیز و ضدعفونی شود.

وزارت بهداشت همچنین توصیه کرده است که پس از وقوع سیل از سلامت آب آشامیدنی اطمینان حاصل کنید و برای اطمینان از سلامت آب آن را بجوشانید.

در این پیام با اشاره به اینکه سیل باعث خروج مارها و دیگر خزندگان از لانه‌ها می‌شود، تاکید شده است که پس از وقوع حوادثی مانند سیل مواظب گزش‌ها و آسیب های ناشی از آن باشید.

وزارت بهداشت در این پیام همچنین خاطرنشان کرده است که گودال های ایجاد شده از سیلاب و مانده آب‌های حاصل از آن، شرایط زیست مطلوبی برای زندگی حشرات ایجاد می‌کند، برای حفظ سلامت بر روی پنجره‌ها توری نصب کنید.

به گزارش ایرنا، از ابتدای مرداد ماه تا امروز، ۵۹  نفر در استان های تهران، سیستان و بلوچستان، لرستان مازندران، مرکزی،  کرمان و یزد در وقوع حوادث ناشی از سیلاب‌های اخیر جان باختتند و ۳۰ هموطن نیز در استان‌های مازندران، لرستان، کرمان، تهران همچنان مفقود هستند.

تا لحظه ارسال این خبر، در استان تهران ۱۹ فوتی در امامزاده داوود، ۱۴ فوتی در زرین دشت فیروزکوه، یک فوتی در روستای دماوند و یک فوتی نیز در ماملو پردیس بوده است. همچنین در استان های سیستان و بلوچستان ۵ نفر، کرمان ۴ نفر، لرستان ۴ نفر، مازنداران ۶ نفر، مرکزی یک نفر و یزد ۴ نفر در مجموع تا کنون جان باخته‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.