نخست وزیر سوریه از هنرمندان سوری که در طول جنگ این کشور را ترک کردند، خواسته تا به این کشور بازگردند و به بازسازی آن کمک کنند.

هنرمندان سوری به کشور بازگردند

به گزارش قدس آنلاین، نخست وزیر سوریه از هنرمندان سوری که در طول جنگ این کشور را ترک کردند، خواسته تا به این کشور بازگردند و به بازسازی آن کمک کنند.

حسین عرنوس گفت که هنرمندان سوری در تبعید می‌توانند از فرمان عفو ​​صادر شده از سوی بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در اوایل سال جاری بهره‌مند شوند.

بسیاری از اعضای جامعه هنری سوریه در خلال جنگ این کشور را ترک کردند در حالی که بخشی دیگر از هنرمندان ماندند و به تولید مجموعه‌های تلویزیونی که همچنان در سراسر منطقه محبوب هستند ادامه دادند.

مجریان، هنرمندان، نویسندگان و به طور کلی اهالی فرهنگ سوریه در میان اهالی فرهنگ جهان عرب جایگاه ویژه‌ای دارند. کمتر شبکه تلویزیونی عربی مشهوری وجود دارد که از مجریان سوری استفاده نکرده باشد و کمتر جایی وجود دارد که اهالی فرهنگ سوریه در آن حضوری پررنگ نداشته باشند. معمولا سوری‌ها در کنار لبنانی‌ها و مصری‌ها سرآمد امور فرهنگی در دنیای عرب محسوب می‌شوند و شهرت منطقه‌ای دارند.

لازم به ذکر است که تولیدکنندگان فیلم‌های درام سوری همکاری با شبکه‌هایی را که علیه نظام اسد تبلیغ می‌کنند و وجهه بدی از آن به نمایش می‌گذارند را قطع کرده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.