رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ناحیه دو مشهد گفت: در مجوزی که ویژه ی بافت های فرسوده صادر شده، اوقاف ۷۰ درصد از حقوق وقف را به نفع مردم تخفیف داده است.

تخفیف ۷۰ درصدی وقف به مردم در بافت فرسوده منطقه آبکوه

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، ابراهیم صفرزاده، رئیس اداره اوقاف ناحیه دو مشهد گفت: بیشترین توفیقات شهرداری، در بازآفرینی بافت فرسوده مشهد در مناطقی صورت گرفته که اراضی آنجا وقفی بوده اند و متولیان موقوفات همواره با نگاه گره گشایی از مشکلات مردم و موقوف علیهم، در مسائل شهری تعامل داشته اند.
وی افزود: در خصوص بافت آب‌کوه، چند نوبت با شهرداری توافقات کتبی و قطعی انجام شده ولی متاسفانه تاکنون اراده ای در شهرداری برای انجام تعهدات وجود نداشته و توافقات صرفا روی کاغذ باقی مانده است.
رئیس اداره اوقاف ناحیه دو مشهد تصریح کرد: در مجوزی که ویژه ی بافت های فرسوده صادر شده، اوقاف ۷۰ درصد از حقوق وقف را به نفع مردم تخفیف داده است ولی نگاه منفعت طلبانه و درآمد محور سازمان بازآفرینی به بافت های فرسوده، مانع از پیشرفت امور است.
صفرزاده اظهار کرد: اگر سازمان بازآفرینی، نفس احیای بافت فرسوده را به نفع شهر و مردم بداند، انتظارات درآمدی را از این مناطق کم کرده و تخفیفات مندرج در قانون حمایت از احیا و نوسازی بافت‌های فرسوده را به نفع مردم اعمال کند، شاهد جهش در بازآفرینی بافت های فرسوده خواهیم بود..
وی افزود: کمتر از ۱۰ درصد از اراضی اوقافی در بافت فرسوده واقع شده است.
رئیس اداره اوقاف ناحیه دو در پایان گفت: سازمان بازآفرینی، سازمانی است که خودش نیاز به بازآفرینی دارد و تا نگاه درآمد محور در سازمان بازآفرینی اصلاح نشود، بافت فرسوده در مشهد چه در ۱۰ درصد اراضی اوقافی و چه ۹۰ درصد غیر اوقافی تغییر چندانی نخواهد داشت.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.