مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی با اشاره به اقدامات انجام شده واجرای برنامه‌هایی برای تسهیل سفرهای اربعین گفت: مسیرهای منتهی به مرز مهران در استان مرکزی برای سفرهای زائرین اربعین حسینی ایمن سازی شد.

مسیرهای منتهی به مرز مهران در استان مرکزی برای سفرهای اربعین ایمن سازی شد

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد جهانی در جمع خبرنگاران افزود: پنج محور استان مرکزی به عنوان مسیرهای درجه اول و سه محور به عنوان مسیرهای درجه دوم سفرهای اربعین تعیین که ارتقاء ایمنی آنها انجام شده است.

به گفته وی به منظور برنامه‌ریزی دقیق برای اجرای طرح‌های مورد نظر در این ایام، محورهای آزادراهی «ساوه - همدان»، «ساوه - تهران» و «ساوه - سلفچگان» و محورهای «اراک - سلفچگان»، «اراک - توره - بروجرد» و «اراک - توره - ملایر» بعنوان مسیرهای درجه اول و محورهای قدیم «ساوه - تهران» و «ساوه - همدان» و محور «دلیجان - محلات - خمین - الیگودرز» بعنوان مسیرهای درجه دوم سفرهای اربعین در نظرگرفته شده است که همگی این مسیرها به مرز مهران منتهی می شوند.

جهانی با اشاره به اینکه از اوایل مرداد ماه سال جاری ارتقاء ایمنی در مسیرهای منتهی به مرز مهران در دستور کار قرار گرفته است گفت: آشکارسازی، ایمن سازی نقاط پرتگاهی و مستعد حادثه، ارتقای روشنایی، نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب و تعمیر حفاظ های ایمنی شامل گاردریل، هندریل و نیوجرسی و ایمن سازی تقاطع های همسطح از جمله اقداماتی است که با اولویت ویژه در مسیرهای عبوری زائران توسط راهداران سطح استان در حال اجراست.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای ترافیک پیش بینی شده در شبکه راه‌های استان در ایام پیک سفرهای اربعین، اقدامات راهداری تا بیستم شهریور ماه تداوم خواهد داشت تا تداخلی در ترافیک راه‌ها ایجاد نشود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان مرکزی همواره بر کسب اطلاعات کافی از آخرین وضعیت ترافیکی و جوی راه‌ها قبل سفر تأکید کرد و افزود: زائرین و کاربران جاده‌ای حتماً قبل از اقدام به سفر از طریق سامانه های مختلف ۱۴۱ شامل اپلیکیشن ۱۴۱، سایت مرکز مدیریت راه‌ها، شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ و تلفن پاسخگوی شبانه روزی ۱۴۱ اطلاعات کامل از مسیر مورد نظر را کسب و سپس اقدام به سفر نمایند.

جهانی اظهار کرد: کارگروه استانی و تیم‌های گشت ادارات تابعه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان‌ها بصورت مستمر از مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی بازدیدهای لازم را انجام می‌دهند تا از نظر وضعیت بهداشتی و نظافت محوطه و مناسب سازی فضاهای داخلی مجتمع ها بویژه نمازخانه‌ها و سرویس های بهداشتی مشکلی وجود نداشته و خدمات مطلوبی برای زائران ارائه گردد.
استان مرکزی دارای بیش از شش هزار و ۴۵۰ کیلومتر راه است که در مجموع حدود ۶۰۰ کیلومتر از این راه‌ها در مسیر تردد زائران اربعین حسینی قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.