این روزها جریان رسانه‌ای غرب و آمریکا به دنبال القای این گزاره غلط هستند که ایران در مذاکرات از مواضع خویش عقب‌نشینی کرده است.

تلاش بایدن برای اخلال در افکارعمومی

برای ابهام‌زدایی از این مقوله به سراغ یک فرد مطلع در حوزه مذاکرات و تبلیغات دروغین آمریکا رفتیم تا به اشراف بهتری نسبت به این مسئله دست یابیم.

دکتر روح الله مدبر، کارشناس ارشد روابط ‌بین‌الملل در پاسخ به این پرسش که انگیزه طرفین حضور در گفت‌وگوهای وین، «مذاکره‌برای‌مذاکره» است یا آن‌ها به دنبال «مذاکره‌برای‌توافق» هستند، گفت: اول اینکه دستگاه دیپلماسی‌عمومی آمریکا با هدف استفاده از ظرفیت رسانه ای برای تشویش اذهان عمومی جهانیان به وجود آمده است و وظیفه اصلی ارباب رسانه‌ای غرب وارونه نمایی اتفاقات است. به‌خصوص وقتی آمریکایی‌ها در یک میدان دچار شکست می‌شوند، برای کاهش ضربه به افکار عمومی کشورشان از موج‌های تبلیغاتی دروغین استفاده می‌کنند و ادبیات فعلی رسانه‌های آن‌ها حاکی از شکست آمریکا در مذاکرات و میل گفت‌وگوها به سمت امتیازدهی کاخ سفید به ایران است. وی ادامه داد: اگر این‌گونه نبود با این پروپاگاندای سنگین به میدان مواجهه با افکار عمومی و بین‌المللی نمی‌آمدند. دوم؛ ایران همواره تأکید کرده تحت هیچ شرایطی منافع ملی‌اش را معامله نخواهد کرد و در این دور مذاکرات نیز آمریکا به دلیل خروج از توافق هسته‌ای و شرایط جدید در نظام بین‌الملل مجبور به امتیازدهی و پذیرش حقوق کامل ایران است. تهران بر مبنای حقوق حقه‌اش در برابر تخلف کاخ سفید ایستاده و برای تحقق منافع ملی با رعایت جوانب اعتماد نکردن به غرب و رژیم بدعهد آمریکا وارد میدان شده است. این کارشناس مسائل بین‌المللی با اشاره به اینکه در ساعات منتهی به اعلام تصمیم دولت آمریکا درباره متن پیشنهادی شاهد یک عملیات تبلیغاتی رسانه‌ای سنگین از سوی رسانه‌های غرب‌گرا علیه ایران هستیم، تأکید کرد : آن‌ها مدت‌هاست به صورت رسمی و با داده‌های دقیق منتشر شده به این تحلیل رسیده‌اند که ایران رکن اثرگذار برامنیت جهان در نظم جدید ضدیک‌جانبه‌گرایی آمریکایی خواهد بود. با ریل گذاری راهبردی مدافعان حرم و سپهبد شهید سلیمانی قهرمان ملی ایران، ریشه بزرگ‌ترین جریان تروریستی بین‌المللی (داعش) زده شد و حتی از سرایت آن به اروپا نیز جلوگیری به عمل آمد و امروز امنیت اروپا و غرب آسیا مدیون سپاه قدس و شهدای مدافع حرم ایران است . بنابراین از آنجا که اقدامات بایدن به روحیات مافیایی رژیم آمریکا برمی‌گردد، آمریکا به‎شدت نگران رجوع جامعه جهانی به ایران به عنوان یک رکن جدید در نظم نوین جهانی است، در این راستا مذاکرات ایران با غرب نیز برای اثبات توحش و روحیه غیر تعامل‌ پذیر کاخ سفید در مواجهه با ملت‌های مستقل به‎خصوص ایران است. مدبر در پایان با بیان اینکه، جوبایدن به دنبال آن است که خودش را نزد افکار عمومی کشورش در موضع قوت و قدرت نشان دهد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها با حمایت رژیم صهیونیستی به دنبال کاهش نقش راهبردی جمهوری اسلامی ایران در نظام بین‌الملل هستند، اما گذر زمان و در میدان عمل ثابت شده است آن‌ها همواره با شکست روبه‌رو شده‌اند و ایران امروز یکی از ارکان تأثیرگذار در ایجاد ثبات در منطقه و فرامنطقه است.

خبرنگار: شمس الدین نجفی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.