در آستانه سالروز ربایش امام موسی صدر، شبکه رادیویی فرهنگ از پنجم تا نهم شهریور به مرور آثار و اندیشه‌های این روحانی و اندیشمند ایرانی می‌پردازد.

مروری بر دیدگاه و آثار امام موسی صدر

به گزارش قدس آنلاین، در آستانه سالروز ربایش امام موسی صدر، شبکه رادیویی فرهنگ از پنجم تا نهم شهریور به مرور آثار و اندیشه‌های این روحانی و اندیشمند ایرانی می‌پردازد.

این برنامه‌ها در قالب‌های گوناگونی همچون مستند، گفتگو و ارتباط تلفنی، مصاحبه و بسته صوتی از این شبکه رادیویی پخش می‌شود. برنامه « صبح‌به وقت فرهنگ» ۹ شهریور با موضوع مروری بر دیدگاه و اثار امام موسی صدر بخشی از برنامه را به یادی از بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان و حزب «حرکة أمل» (جنبش امل) اختصاص داده است.

برنامه « سرزمین من» نیز که ساعت ۱۳:۰۰ روی آنتن می‌رود در این روز به شرح واقعه تاریخی ربایش امام موسی صدر در کلام کارشناس برنامه پرداخته و برنامه «مستند فرهنگ» نیز ساعت۱۴:۳۰ به روایتی مستند از زندگی ایشان می‌پردازد.

برنامه «شب‌های فرهنگ» نیز ۶ و۷ شهریور ساعت ۲۱:۳۰ با موضوع پخش سخنرانی‌های انجام شده در حسینیه عمار زاده کاشان امام‌موسی صدر درباره شیعیان در لبنان و فعالیت‌هایی داشته‌اند روی آنتن می‌رود.

برنامه «کتاب هفته» نیز از شنبه ۵ شهریور با روایت کتاب «حدیث روزگار» (خاطرات استاد سید هادی خسروشاهی) به کوشش «حمید قزوینی»‌ ناشر: موسسه فرهنگی تحقیقاتی امام موسی صدر با صدای راضیه گردکاهد وتهیه‌کنندگی زهرا نصراللهی روی آنتن رفته وتا پنجشنبه ۱۰ شهریور ساعت ۲۳.۳۰ پخش می‌شود.

دو ویژه برنامه در روزهای هشتم «امام موسی صدر» (ساعت ۲۰ و ۳۰) و نهم شهریور «درس صدر» (ساعت ۱۳ و ۳۰) به‌طور زنده از رادیو فرهنگ، پخش می‌شود.

در این ویژه برنامه‌ها، سیده حورا صدر، دختر ارشد امام موسی صدر و رئیس موسسه فرهنگی و تحقیقاتی امام موسی صدر و برخی دیگر صاحبنظران، به بیان خاطرات و تحلیل اندیشه‌ها و ابعاد شخصیتی و همچنین اقدامات و فعالیت‌های وسیع فرهنگی، اجتماعی و سیاسی ایشان می‌پردازند.

گفتنی است امام موسی صدر به همراه شیخ محمد یعقوب و عباس بدرالدین (روزنامه نگار) نهم شهریور سال ۱۳۵۷ (۳۱ آگوست ۱۹۷۸) در جریان دیدار رسمی از لیبی که به دعوت معمر القذافی، رئیس جمهور وقت این کشور صورت گرفت، ربوده و ناپدید شد و تاکنون از سرنوشت او و همراهانش اطلاعی در دست نیست.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.