پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد دیروز در غیاب موحدیان؛ رئیس شورا و به ریاست موسی‌الرضا حاجی بگلو برگزار شد. یکی از دستور کارهای این جلسه تصویب لایحه بخشودگی عوارض پروانه ساختمانی زمینی جهت ساخت مجتمع مسکونی بیماران جذامی بود.

بخشودگی عوارض ساختمانی مجتمع بیماران جذامی

اعضای شورا با تصویب این دستور کار و براساس آن به شهرداری مشهد اجازه دادند در راستای مسئولیت اجتماعی مدیریت شهری و همکاری با آستان قدس رضوی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد در زمینه ساخت مجتمع مسکونی بیماران جذامی، بدهی عوارض پروانه ساختمانی و خدمات آتش‌نشانی و قطار شهری زمین واقع در وحید ۸ را تا سقف مبلغ حدود ۲ میلیارد تومان هبه کند.
همچنین در جلسه دیروز اعضای این شورا لایحه تسویه بدهی‌های نقدی شهرداری مشهد را تصویب کردند که بر اساس آن شهرداری مجاز است برای تسویه بدهی‌ها در قبال اعطای مجوزها، امتیازها و تسویه بدهی‌های ساختمانی، با لحاظ تخفیف نقدی موضوع مصوبات شورای اسلامی شهر تهاتر کند.

نطق انتقادی
همچنین در نطق پیش از دستور جلسه دیروز، حسین حسامی؛ رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از عملکرد شهرداری در حوزه اقتصادی و برنامه‌ریزی گفت: برخی از مصوبات شورای اسلامی شهر، توسط همکاران معزز و خدوم شهرداری اجرایی شده که جای تشکر دارد. بخش قابل توجهی از مصوبات نیز مستلزم تمرکز و توجه ویژه شهردار محترم است.
بارها و بارها در فضاهای مختلف و از تریبون‌های گوناگون از شهردار محترم تقدیر و تشکر کرده‌ایم. حالا که این فرصت به شهردار جوان مشهد داده شده، از باب نظارت و به نمایندگی از مردم شریف، انتظار عملکردی بهتر از سال گذشته را داریم که به برخی از موارد آن، اشاره خواهم کرد تا قطار خدمت دوره ششم مدیریت شهری، بهتر و سریع‌تر روی ریل خود حرکت کند.
بازگشایی اعتبارات و تبادل موافقت‌نامه‌ها و فرایند اجرای بودجه، برون‌سپاری و انعقاد قراردادها با تأخیر قابل توجهی مواجه است!
- تبصره ۱ اصلاح بودجه ۱۴۰۰ مهلت ۶ ماهه برای ارائه برنامه جامع درآمدی با رویکرد درآمدهای پایدار شهری برای شهرداری مقرر کرده و مؤکد در تبصره۱۳ بودجه سال ۱۴۰۱، این فرصت تمدید شده؛ لیکن هنوز این لایحه به شورا ارائه نشده است و هنوز خبری از برنامه چهار ساله شهرداری نیست.
تکریم و تشویق سرمایه‌های انسانی شهرداری، خوب و مورد تأکید ماست؛ اما در جای خود، عادلانه، منصفانه و شفاف. چند ۱۰ میلیارد تومان پاداش در یک سال، آن هم تنها به برخی افراد که تناسبی با پروژه‌های اجرا شده ندارند و آن هم زمانی که پیمانکاران مطالباتشان بر زمین مانده و یا سرویس، ناهار و اضافه کار کارکنان خدوم شهرداری محدود شده است.

خبرنگار: هاشم رسائی‌فر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.