کاپیتان اسبق استتقلال گفت: در فوتبال، شماره به کیفیت فنی بازیکن اضافه نمی‌کند.

ساپینتو باید با منطق صحبت کند/ تمرکز بازیکن نباید روی شماره پیراهن باشد

به گزارش قدس آنلاین، سهراب بختیاری‌زاده در مورد دیدار استقلال مقابل نفت مسجد سلیمان و شرایط این تیم پس از ۴ هفته، اظهار کرد: باید این را در نظر بگیریم که ساپینتو اولین سال حضورش در فوتیال کشورمان تجربه می کند. استقلال تعدادی بازیکن جدید گرفت و تعدادی بازیکن هم از دست داد ولی تغییری به آن صورت نداشت. یعنی تقریبا اکثر بازیکنان سال قبل حضور دارند اما مهمترین مساله شناخت ساپینتو نسبت به شرایط استقلال و فوتبال ایران است.

به جز نیمه دوم با ملوان، استقلال انتظارات را برآورده نکرده است

کارشناس فوتبال کشورمان تصریح کرد: اگر این موارد را در نظر بگیریم باید به کادرفنی زمان بدهیم که هفته به هفته بهتر هماهنگ تر شوند تا استقلالی را ببینیم که با هر شکل و استراتژی که بازی می‌کند، تیمی باشد که امیدوار به حضورش در کورس قهرمانی باشیم و بتواند با تیم‌هایی مثل سپاهان، پرسپولیس، فولاد و گل گهر رقابت کند. با اینحال تاستقلال هنوز با این تیم فاصله دارد. باید منتظر بمانیم و ببینیم آیا در هفته‌های آینده شکل بهتری از خودش نشان می‌دهد یا خیر.

مدافع اسبق استقلال در خصوص شرایط فنی این تیم در بازی‌هایی که پشت سر گذاشته، گفت: آنچه در این چند هفته دیدیم؛ تیم فقط در نیمه دوم بازی مقابل ملوان توانست فوتبال روانی از خودش نشان بدهد، ایجاد موقعیت کند و برگردد. که بخشی از آن به بازیکنان مربوط است. استقلال بازیکنان با کیفیت و با تجربه‌ای دارد ولی به هرحال در هر بازی باید کیفیت فنی تیم حریف را هم در نظر بگیرید.

بختیاری‌زاده تصریح کرد: به جز آن نیمه دوم، از استقلال انتظار بیشتری دارم. بازی قبلی مقابل شاید اگر خوشبین باشیم دو موقعیت داشت که یکی را یامگا گل کرد و استقلال توانست برنده شود. بازی‌های قبلی هم همینطور بود. دیدار شب گذشته مقابل نفت مسجد سلیمان هم تقریبا ادامه بازی‌های قبل بود. تلاش بازیکنان بسیار خوب است و کیفیت فنی خوبی دارند ولی در کارهای ترکیبی وهماهنگ، ایجاد موقعیت روی دروازه حریف و گرفتن نبض بازی در لحظات، استقلال هنوز از شرایط لازم دور است. با اینحال باید ببینیم تیم در هفته‌های آینده ریتم بهتری از خودش نشان می‌دهد یا خیر.

ساپینتو از بازی صحبت می‌کند که آن را ندیدیم

وی افزود: مهمترین مساله‌ای که می‌تواند ما را امیدوار کند این است که استقلال قهرمان فصل قبل است، البته فصل قبل تمام شد و این مساله نمی‌تواند کمک زیادی برای تیم باشد چون حریفان قوی تر ظاهر می‌شوند، ولی از نظر روانی کمک می‌کند. وقتی شما فصل قبل قهرمان شدید، اعتماد به نفس و آرامش بیشتری دارید. این مساله می‌تواند در بازی‌های پیش رو به استقلال کمک کند. در کنار آن بازیکنان واقعا با کیفیتی در تیم هستند. این موارد ما را به آینده بهتر امیدوار می‌کند.

کارشناس فوتبال گفت: امیدوارم ساپینتو بعد از هر بازی با منطق با طرفداران تیم صحبت کند. اگر تیم شرایط خوبی ندارد خیلی راحت بیان کند و ترسی نداشته باشد. نباید فریب بدهد و استقلال را با سال‌های قبل مقایسه کند. یا در مورد بازی صحبت کند که ما ندیدیم. مثل بازی دیشب که اظهار نظرش مبنی بر اینکه تیم خیلی خوب بود و موقعیت زیاد ایجاد کردیم، برای من عجیب بود. نه، اتفاقاً نفت مسجدسلیمان در لحظاتی هم بهتر از استقلال بازی کرد ولی در کل باید زمان بدهیم. انتقادمان باید به شرایط تیم کمک کند. اجازه بدهیم ساپینتو و همکارانش در کنار بازیکنان کارشان را انجام بدهند تا ان‌شاالله هفته به هفته بهتر شوند.

این بازیکن است که باید به شماره بزرگی بدهد

بختیاری‌زاده در مورد اینکه پس از صدور مجوز بازی سیاوش یزدانی، او شماره ۷ را انتخاب کرد که این اتفاق یادآور زمان حضور خودش در مرکز خط دفاعی آبی‌پوشان با همین شماره شد، اظهار کرد: سیاوش سال گذشته عملکرد بهتری نسبت به سال های قبل‌تر خودش داشت و می‌تواند بهتر هم باشد. امیدوارم او بتواند بازهم به استقلال کمک کند اما در فوتبال، شماره به کیفیت فنی بازیکن اضافه نمی‌کند. این بازیکن است که با پوشیدن هر شماره‌ای با عملکردش به آن بزرگی بدهد.

وی افزود: موفقیت تیم مهم است و این مسائل نکاتی نیست که سیاوش یا هربازیکنی بخواهد روی آن تمرکز کند. تمرکز بازیکن باید روی عملکردش در قالب کار تیمی باشد. استقلال قطعا در هفته‌های آینده بازی‌های سخت‌تری دارد و همه ارکان اصلی تیم باید در خدمت کادرفنی باشند. همه باید تلاش کنند تا هواداران عاشق استقلال خوشحال باشند. آن‌ها دوست دارند قهرمانی سال قبل تکرار شود و این هم دور از دسترس نیست.

ماجرای ارسلان و کاوه جزو بی‌رحمی های فوتبال بود

مدافع اسبق استقلال در مورد اتفاقی که برای کاوه رضایی و ارسلان مطهری افتاد و باعث شد انتقاداتی به شکل یارگیری پیش فصل مطرح شود و برخی آن را ناشی از جذب بازیکن بدون نظر سرمربی می‌دانند، گفت: در فوتبال حرفه‌ای باید به خواسته سرمربی احترام گذاشت و همه باید در خدمت خواسته‌های کادرفنی باشند. این‌ها به هرحال جزئی از بی رحمی‌های فوتبال است. دلیل این اتفاقات در فوتبالمان این است که تصمیمات‌مان حرفه‌ای نیست. خیلی دیر تیم می‌بندیم و دیر مربی انتخاب می‌کنیم. این هم تبعاتی است که باشگاه‌هایی مثل استقلال یا بعضی از بازیکنان آن را متحمل شوند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.