پس از قطع رابطه کشور ذره‌بینی جیبوتی در دولت روحانی با جمهوری اسلامی ایران خبر مضحک قطع رابطه‌ آلبانی روز گذشته از سوی رسانه‌های وابسته به سرویس‌های امنیتی ‌اطلاعاتی ضدایرانی با ضریب دوچندان دنبال شد.

پا خوردن آلبانی از منافقین

به گزارش قدس آنلاین، دولت آلبانی که با ساخت کمپ تیرانا در آلبانی، تبدیل به اتاق عملیات تروریستی علیه ملت ایران شده، بهانه‌جویی‌اش برای قطع رابطه با تهران را با اتهام حملات سایبری به زیرساخت‌هایش برجسته کرده تا شاید افکار عمومی ملت‌ها نگویند هراس امنیتی غرب از تروریست‌های اشرف موجب چنین تصمیم‌گیری شده است. به گزارش قدس، چندی پیش لغو دروغین نشست دوره‌ای منافقین در آلبانی نیز برآمده از همان اتاق فکری است که با قطع ارتباط این کشور با ایران بار دیگر غرب را به سخره گرفته است.
فعالیت سازمان تروریستی مجاهدین خلق در تیرانا پایتخت آلبانی سابقه طولانی دارد اما انتقال مقر اصلی این سازمان بعد از پایگاه اشرف در عراق به تیرانا واکنش‌هایی را از سوی ایران در برداشت. در سال ۱۳۹۵ پس از تعطیلی قرارگاه لیبرتی، افراد سازمان مجاهدین به کشورهای اروپایی و بیشتر به آلبانی منتقل شدند. به گفته رسانه‌ها
۲ هزار نفر از اعضای مجاهدین در این کمپ زندگی می‌کنند.
دولت آلبانی تنها دولتی بود که از میان کشورهای اروپایی، اقدام به پذیرش اعضای سازمان مجاهدین خلق در خاک خود کرد. آمریکا ۲۵ میلیون دلار به دولت آلبانی و ۲۰ میلیون دلار به کمیساریای پناهندگان سازمان ملل داد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.