رییس سازمان نظام مهندسی خراسان رضوی گفت: برای نخستین‌بار از ابتدای تیرماه تاکنون ۸۷ فقره پروانه اشتغال به کار در واحد آموزش، پذیرش و پژوهش این سازمان به صورت مکانیزه و از طریق سامانه "سپامک" صادر شد.

۸۷ پروانه اشتغال به کار در نظام مهندسی خراسان رضوی به صورت مکانیزه صادر شد

به گزارش قدس آنلاین، مسعود افخمی گل افزود: سامانه سپامک (سامانه پروانه اشتغال به کار مهندسان، کاردان ها و معماران تجربی ساختمان) به دستور وزارت راه و شهرسازی از ابتدای سال ۱۴۰۱ به عنوان جایگزین سامانه‌های قدیمی و موجود در کل کشور معرفی شده است و پس از رفع ایرادات، با ابلاغ وزارت راه و شهرسازی از ابتدای تیرماه امسال تمامی پروانه های اشتغال صرفاً از طریق سامانه سپامک صادر می شود.

وی اضافه کرد: در استان خراسان رضوی نخستین پروانه صادر شده از طریق این سامانه در رشته شهرسازی و ظرف مدت کمتر از چهار ساعت صادر و به متقاضی تحویل شد که در مقایسه با سایر استانها از جنبه سرعت عمل در پیشبرد فرایند مورد قدردانی در وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

افخمی افزود: فرآیندهای صدور پروانه با بهینه‌سازی و چابک سازی و حذف پرونده کاغذی و جایگزین شدن با سامانه‌های به روز و تحت وب منجر به افزایش قابل توجه سرعت صدور پروانه‌های اشتغال به کار شده است.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان خراسان رضوی گفت: هر چند مدت زمان اعلام شده برای صدور پروانه در سایت وزارت راه و شهرسازی ۳۰ روز کاری در نظر گرفته شده است اما با توجه به عملکرد همکاران سازمان و هماهنگی موجود با اداره کل راه و شهرسازی استان می توان اعلام کرد در صورت نداشتن نقص مدارک از سوی متقاضی ظرف مدت حداکثر ۱۰ روز کاری پروانه صادر و به متقاضی تحویل می شود.

افخمی اضافه کرد: مهندسان استان خراسان رضوی در بهره‌گیری از سامانه "پاتمک" نیز که مختص پرداخت الکترونیکی تعرفه های مهندسان، معماران تجربی و کاردانهاست، با وجود ایرادها و مشکلات در زیرساخت سامانه و خطاهای مختلف به دلیل مدت زمان کم فعالیت، عملکرد بسیار قابل قبولی داشته اند و بر طبق آمار واریزی در کل کشور که به میزان ۲۲ هزار و ۵۳۷ تراکنش است با سهمی به میزان هزار و ۸۹۸ تراکنش معادل ۸.۸۵ درصد از کل واریزی ها را در اختیار دارند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.