مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد گفت: در مجموع ۸۹ کاروان زیارتی متشکل از ۶ هزار و ۵۰۰ زائر افغانستانی از بیست و دوم شهریورماه تا پایان ماه صفر از مرز زمینی دوغارون، وارد ایران شدند.

 تاکنون ۸۹ کاروان زیارتی از افغانستان به ایران وارد شدند

به گزارش قدس آنلاین، علی فخاری مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در مجموع ۸۹ کاروان زیارتی متشکل از ۶ هزار و ۵۰۰ زائر افغانستانی از بیست و دوم شهریورماه تا پایان ماه صفر از مرز زمینی دوغارون، وارد ایران شدند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد افزود: این تعداد زائر از استان های کابل، هرات، مزار شریف، قندهار، سرپل، دایکندی و قندوز افغانستان وارد کشور شدند که در مرز دوقارون مورد استقبال قرارگرفته و در حسینیه شهید سلیمانی پذیرایی شدند.

فخاری اظهار کرد: برای انتقال زائران افغانستانی از پایانه مرزی دوغارون به مشهد و مرزهای غربی، ظرفیت ناوگان جاده‌ای تایباد و شهرهای اطراف مورد استفاده قرار گرفت وبرای این مهم ۱۲۵ دستگاه اتوبوس به‌ کار گرفته شد.

وی تصریح کرد: بالغ بر یک میلیارد تومان جهت بهسازی، نوسازی، نصب تاسیسات، فضاآرایی و تعویض تجهیزات در مسیر ورود زائران در گذرگاه بین‌المللی دوغارون هزینه شده است.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد بیان کرد: افزون بر ۲۰ نهاد اجرایی شهرستان در ایام پایانی ماه صفر، در خدمات‌دهی به زائران اهل بیت(ع) نقش داشتند که حمل‌ونقل، پذیرایی، کار با کودکان، امداد و نجات، بهداشت و درمان، اسکان و حمل بار از جمله این خدمات بودند.

فخاری خاطرنشان کرد: معبر بین‌المللی دوغارون در سال های ۹۷ و ۹۸ هم میزبان زائران افغانستانی بوده است و پس از وقفه‌ای دو ساله به علت همه‌گیری کرونا در سال ۱۴۰۱ نیز میزبان زائرین بود.

مرز دوغارون تایباد در شرق خراسان رضوی به عنوان نخستین گذرگاه زمینی ورود اتباع افغانستان به جمهوری اسلامی ایران محسوب می شود.

انتهای پیام

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.