فرماندار گناباد گفت: ۳۰ درصد کلاسها و فضاهای آموزشی این شهرستان فرسوده و نیازمند بازسازی است.

 ۳۰ درصد کلاسهای درس گناباد فرسوده است

به گزارش قدس آنلاین، رضا نصیری روز شنبه در حاشیه زنگ مهر، ایثار و مقاومت و آیین آغاز بازگشایی مدارس در دبیرستان ریحانه النبی (ص) گناباد جلب مشارکت خیران را از رویکردهای مهم بازسازی کلاسها و فضاهای آموزشی فرسوده در این شهرستان ذکر کرد.

وی ادامه داد: قرارداد ساخت سه فضای آموزشی جدید با مشارکت خیران طی چهار ماه گذشته منعقد و بعد از تکمیل مورد استفاده دانش آموزان قرار می گیرد.

فرماندار گناباد گفت: ۱۲ مدرسه در مناطق روستایی گناباد با کمک بسیج سازندگی این شهرستان در تابستان امسال بازسازی و برای سال تحصیلی جاری آماده شد.

نصیری کمبود نیروی انسانی را از دیگر مشکلات آموزش و پرورش این شهرستان برشمرد و گفت: ۱۹۹ نفر از فرهنگیان گنابادی در سال تحصیلی جاری بازنشست شده اند و این بخش با کمبودهایی در برخی مقاطع تحصیلی مواجه شده است.

وی ادامه داد: برای کاهش معضل کمبود نیروی انسانی از دانش آموختگان دانشگاههای فرهنگیان و شهید رجایی و بهره گیری از نیروهای حق التدریس و دعوت به کار فرهنگیان بازنشسته استفاده می شود.

فرماندار گناباد گفت: یکی دیگر از اقدامات مهم در این زمینه بهره گیری از ظرفیت دانش آموختگان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی است که بعد از طی یک مدت دوره مهارتهای معلمی به عنوان معلم جذب آموزش و پرورش می شوند.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.