سی و ششمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی از هفدهم تا بیست و دوم مهر ماه برگزار می‌شود.

سی‌وششمین کنفرانس بین‌المللی وحدت برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، از مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی، همه ساله همزمان با هفته وحدت، دوازدهم تا هفدهم ربیع الاول، کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی با حضور شخصیت های هم جهان اسلام در تهران برگزار می شود.

پس از دو سال که کرونا باعث برگزاری کنفرانس وحدت به صورت وبیناری و غیرحضوری شد و سال گذشته نیز تعدادی از میهمانان کنفرانس در این کنفرانس حاضر شدند، امسال شاهد حضور چهره های سیاسی و فرهنگی جهان اسلام خواهیم بود. شعار کنفرانس امسال «اتحاد اسلامی، صلح و پرهیز از تفرقه و تنازع در جهان اسلام؛ راهکارهای اجرایی و اقدامات عملیاتی» است.

مراسم افتتاحیه سی و ششمین کنفرانس وحدت اسلامی از ساعت هشت صبح چهارشنبه بیستم مهر با حضور اندیشمندان اسلامی از کشورهای جهان اسلام در سالن اجلاس سران آغاز می شود.

هدف از برگزاری کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی، ایجاد اتحاد و همبستگی در بین مسلمانان، همفکری علماء و دانشمندان جهت تقریب دیدگاه‌های علمی و فرهنگی آنان و نیز بررسی و ارائه راهکارهای عملی جهت دستیابی به وحدت اسلامی و تشکیل امت واحده در جهان اسلام و حل مسائل و مشکلات مسلمانان و ارائه راه‌ کارهای مناسب در این خصوص است.

آبان سال گذشته سی و پنجمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در هشت محور جنگ و صلح عادلانه، اخوت اسلامی و مبارزه با تروریسم، آزاد اندیشی دینی، پذیرش اجتهاد مذهبی و مقابله با تکفیری و افراطی گری، همدلی و همدردی اسلامی و پرهیز از تنش ها و منازعات، احترام متقابل بین مذاهب اسلامی، رعایت ادب اختلاف و پرهیز از مشاجره، حرمت شکنی و توهین، تبیین امت واحده و اتحادیه کشورهای اسلامی، فلسطین و مقاومت اسلامی و بزرگداشت مرحوم آیت الله محمدعلی تسخیری برگزار شد.

هفته وحدت در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی از سوی امام خمینی (ره) مطرح شد و همه ساله از ۱۲ ربیع الاول سالروز میلاد پیامبر اعظم (ص) به روایت اهل سنت آغاز می شود و تا ۱۷ ربیع الاول سالروز ولادت رسول خدا (ص) به روایت شیعیان ادامه خواهد داشت که امسال مصادف با هفدهم تا بیست و دوم مهر است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.