۱۶ مهر ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 819963

درگذشته کار واردات تنها مختص گروهی از بازرگانان و سرمایه‌داران بزرگ بود، اما با پیشرفت جوامع و صنعتی‌شدن تولید شرایط به‌طوری تغییر کرد که امروزه هر فرد در هر جایگاه شغلی و مالی ممکن است گاهی به فکر واردات بیفتد. واردات با سرمایه کم هم از چین امکان‌پذیر است.

واردات از چین با سرمایه کم

درگذشته کار واردات تنها مختص گروهی از بازرگانان و سرمایه‌داران بزرگ بود، اما با پیشرفت جوامع و صنعتی‌شدن تولید شرایط به‌طوری تغییر کرد که امروزه هر فرد در هر جایگاه شغلی و مالی ممکن است گاهی به فکر واردات بیفتد. واردات با سرمایه کم هم از چین امکان‌پذیر است؛ از دندانپزشکی که به فکر واردات لوازم و تجهیزات برای کار خود است گرفته تا یک کارخانه‌ی بزرگ تولیدات قطعات صنعتی، همه‌وهمه در کار خود به کالاهایی نیاز دارند که به‌راحتی در دسترس نیست و همین امر باعث می‌شود تا تمایل داشته باشند آن محصول را شخصاً وارد کنند. همچنین باتوجه‌به شرایط اقتصادی و نرخ ارز ممکن است خرید کالاهایی با قیمت معمولی نیز گران تمام شود پس لازم است هر فردی که قصد واردات را دارد تلاش کند با حداقل هزینه بیشترین سود را داشته باشد.

سود زیاد؛ هدف همیشگی واردات

یادتان باشد اهداف واردات در همه‌ی موارد یکسان نیست! شاید فکر کنید هر واردکننده‌ای تنها برای رسیدن به سود کار واردات را انجام می‌دهد، اما در حقیقت همیشه این‌طور نیست. گاهی هدف اصلی واردات تنها رسیدن به سود نیست! بله گاهی هدف چیز دیگری است، فرض کنید می‌خواهید یک لباس تولید کنید تمامی متریال را با بهترین کیفیت در دسترس دارید، اما هر چه در بازار جست‌وجو می‌کنید دکمه‌ای به کیفیت باقی متریال پیدا نمی‌کنید و اگر از همچنین دکمه‌ای در تولیدات خود استفاده کنید کیفیت کل کار زیر سؤال خواهد رفت. پس بهترین راه پیشروی شما این است که به دنبال پیداکردن دکمه‌ای باکیفیت مطلوب در جای دیگری از دنیا بگردید و آن را وارد کنید در این مثال با واردات شما به سود قابل‌توجه‌هایی دست نخواهید یافت؛ اما کیفیت حاصل از واردات در بازار به مزیت رقابتی شما تبدیل می‌شود و از همین جهت به طور غیرمستقیم سود خواهید کرد. این مثالی از همان واردات با هدفی دیگر است.

واردات از چین با سرمایه کم

به همین علت امروزه واردات منحصر به بازرگانان نیست، بسیاری از تولیدکنندگان و حتی افراد عادی نیز کار واردات را انجام می‌دهند.

شروع واردات با سرمایه‌ کم؛ آیا عملی است؟

واردات از چین با سرمایه‌ کم امکان‌پذیر است؛ چراکه چین با در دسترس داشتن نیروی کار ارزان کالاهایی با حداقل قیمت تولید می‌کند در نتیجه برای شروع واردات آن هم با سرمایه‌ی کم گزینه‌ی مناسبی است. همچنین با کمک‌گرفتن از نمایندگی‌های معتبر واردات کالا می‌توانید بهترین نرخ خرید را به‌راحتی پیدا کنید در این مسیر شرکت سپاهان همراه خدمات ویژه‌ای ارائه می‌دهد.

حداقل سرمایه برای شروع واردات از چین چقدر است؟

این موضوع کاملاً به نوع کالایی که قصد واردات آن را دارید بستگی دارد. به طور مثال ممکن است هزینه برای واردات یک محصول پتروشیمی معمولی چند میلیارد باشد درحالی‌که حداقل هزینه برای واردات ظروف پلاستیکی ۱۰۰ میلیون تومان باشد، پس حداقل سرمایه برای شروع بسته به نوع محصول تعیین می‌شود. حداقل سرمایه برای شروع واردات از چین، جدا از نوع محصول که مهم‌ترین نقش در قیمت تمام شده‌ را دارد عواملی مانند وزن و روش حمل کالا نیز تأثیر بسیار زیادی بر روی قیمت کالا دارد.

واردات با یک نوع کالای خاص

برای شروع واردات با سرمایه‌ی کم بهتر است با یک نوع محصول شروع کنید و بر روی آن تمرکز کنید. علت این موضوع این است که برای هر واردات هر محصول هزینه‌های اختصاصی نیاز است از منبع‌یابی گرفته تا سمپلینگ و استعلام قیمت انجام همه‌ی این مراحل با صرف هزینه و زمان همراه است پس با محدودکردن نوع محصول می‌توان در هزینه‌ها صرفه‌جویی کرد و این مبلغ را صرف افزایش تعداد محصول کرد. با این کار می‌توان تا حدودی از ضرر مالی جلوگیری کرد.

حداقل سرمایه با حداکثر سود

در نظر داشته باشید با واردات برخی از کالاها می‌توانید سود زیادی به دست آورید. کالاهایی که تاریخ انقضا ندارند و همچنین وزن کمی دارند برای واردات بسیار مقرون‌به‌صرفه هستند.

لوازمی نظیر گلس و قاب موبایل یا کالاهای مصرفی دیگر گزینه‌ی خوبی برای واردات پرسود و کم‌هزینه است.

برای واردات با سرمایه‌ی کم چه نکاتی را مدنظر قرار دهیم؟

کالای خاص وارد نکنید؛ سعی کنید کالایی را انتخاب کنید که بازار مصرف آن عمومیت داشته باشد؛ چراکه محصول خاص مشتری خاص می‌خواهد پس در این صورت پروسه فروش و خواب سرمایه طولانی خواهد شد.

از واردات کالاهایی که تعرفه مالیاتی بالایی دارند خودداری کنید؛ با مطالعه قوانین گمرکی و تسلط بر آن می‌توانید کالاها را به‌درستی بررسی کنید و محصولی را انتخاب کنید که هزینه گمرکی و نگهداری کم‌تری داشته باشد.

هزینه‌ی واردات را به‌درستی تخمین بزنید؛ برای برآورد هزینه باید تمامی مبالغی که قرار است صرف ارسال، گمرک، ترخیص، مالیات، هزینه‌های مشاوره و ... شود به ‌طور نسبی محاسبه شود البته باید به یاد داشته باشید که این محاسبه را به شکل حداکثری انجام دهید تا در انتها به مشکل بر نخورید.

سمپلینگ را جدی بگیرید؛ در واردات با هزینه‌ی کم نیاز است از تمامی هزینه‌های غیرضروری جلوگیری شود. در بهترین حالت سفر به چین و منبع‌یابی و خرید ممکن است هزینه‌ای بیش از ۱۰۰ میلیون تومان برای شما در پی داشته باشد این در حالی است که با سمپلینگ علاوه بر صرفه‌جویی می‌توانید از فواید سمپلینگ نیز بهره‌مند شوید. در مقاله‌ای جدا به‌تمامی ابعاد دریافت نمونه ‌بار پرداخته‌ایم.

لیستی از لوازم وارداتی پرسود اما کم‌هزینه

در آخر برای پاسخ به سؤال اصلی این مقاله باید بگوییم بله؛ امکان واردات از چین با سرمایه‌ی کم وجود دارد. اما مبحث اصلی در این امر به مدیریت هزینه‌ها اختصاص دارد، با نظر به اینکه میزان سرمایه در بحث واردات از اهمیت خاصی برخوردار است؛ اما باید توجه داشت که آگاهی نسبت به امور می‌تواند تضمین‌کننده‌ی موفقیت در این عرصه باشد. این آگاهی شامل مدیریت پروژه، تحقیق بازار، مدیریت مالی و ... می‌شود. مجموعه‌ای از این فعالیت‌ها باعث می‌شود سرمایه کم یا زیاد رشد کند و راه را برای ادامه مسیر هموار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.