براندازی نظام همواره راهبرد اصلی آمریکا علیه کشورمان بوده است، اما ناکامی‌های پی‌درپی، این کشور را وادار کرد با راه اندازی جنگ‌های ترکیبی، شکست در فتنه ۸۸، عقب‌نشینی در اغتشاشات ۹۶ و مواضع موزیانه‌اش در ناآرامی‌های‌۹۶‌ را با جرقه فوت‌مهساامینی تبدیل به فرصتی برای ضربه زنی به مردم‌ایران در سطح بین‌المللی کند.

اغتشاشات اخیر چه پیامدهایی برای کشور و مردم داشته است؟

به گزارش قدس آنلاین، براندازی نظام همواره راهبرد اصلی آمریکا علیه کشورمان بوده است، اما ناکامی‌های پی‌درپی، این کشور را وادار کرد با راه اندازی جنگ‌های ترکیبی، شکست در فتنه ۸۸، عقب‌نشینی در اغتشاشات ۹۶ و مواضع موزیانه‌اش در ناآرامی‌های‌۹۶‌ را با جرقه فوت‌مهساامینی تبدیل به فرصتی برای ضربه زنی به مردم‌ایران در سطح بین‌المللی کند.

با روی کار آمدن دولت سیزدهم، برخی عناصر جوهری مکتب سیاسی و مشی معمار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) و رهنمودهای رهبر انقلاب در ادبیات و سیاست‌های دولت در مواجهه با آمریکا و غرب، احیا شد و این روند در موضوع هسته‌ای بیشتر نمایان بود که در گام‌های توسعه برنامه صلح آمیز هسته‌ای با تدابیر هماهنگ دولت و مجلس روندی شتابزا شکل گرفت تا شاهد تغییراتی در ادبیات غرب در مقابل ایران باشیم. برخی مقامات غربی و کهنه‌کاران سیاست‌خارجی آمریکا، در اظهارنظر خود بر کوتاه آمدن در مقابل ایران تأکید کردند که این روند تا پیش از حادثه فوت مهسا امینی به‌طور واضح قابل رصد بود. به همین خاطر همه اغتشاشاتی که با دست پشت پرده خارجی سازماندهی و اجرا می‌شود، فاقد هرگونه ماهیت گفتمانی،جناحی، سیاسی، قشری و مدنی است.

براندازی نظام همواره راهبرد اصلی آمریکا علیه کشورمان بوده است، اما ناکامی‌های پی‌درپی، این کشور را وادار کرد با راه اندازی جنگ‌های ترکیبی، شکست در فتنه ۸۸، عقب‌نشینی در اغتشاشات ۹۶ و مواضع موزیانه‌اش در ناآرامی‌های‌۹۶‌ را با جرقه فوت‌مهساامینی تبدیل به فرصتی برای ضربه زنی به مردم‌ایران در سطح بین‌المللی کند. در ادامه به بخش‌هایی از این مسئله خواهیم پرداخت.

تغییر رفتارها در قبال ایران

احضار سفیر ایران از سوی وزارت خارجه اسپانیا، در چهارشنبه ششم مهر همچنین احضار سفیر کشورمان از سوی دولت آلمان در برلین، در تاریخ دوشنبه چهارم مهر حاکی از تغییر رفتار طرف غربی و آمریکایی نسبت به ایران اسلامی در ادامه آثار منفی اغتشاشات اخیر است. ورود جانبدارانه سازمان ملل متحد به بازی حمایت از اغتشاشگران و تلاش برای نقض حاکمیت ملی ایران از یک‌سو و از سوی دیگر تلاش مذبوحانه نهاد زنان سازمان ملل برای حمایت از هنجارشکنان در ادامه واکنش سخنگوی کمیسر حقوق بشر تحت تأثیر دروغ پردازی‌ها را می‌توان قطعاتی از پازل بهره‌برداری دشمن از ناامنی‌ها علیه کشورمان دانست.

افزایش و تشدید تحریم‌

در موضوعات مشابهی مانند دی‌ماه سال ۹۶ هم آمریکا چندماه پس از پایان ماجرا، از برجام خارج شد تا به اقتصاد ایران ضربه بزند. در سال ۹۸ و پس از اغتشاشات ایجاد شده درباره ماجرای بنزین، آمریکا به خودش اجازه داد سردار سلیمانی را ترور کند و به شهادت برساند. همین مسئله را می‌توان در تمام اتفاقات مشابه نیز دید و باید منتظر ماند تا آمریکا پس از پایان اغتشاشات دوباره اقدام جدیدی علیه نظام اسلامی انجام دهد؛ یعنی غرب با مشاهده کوچک‌ترین مسئله‌ای در داخل کشور طمع کرده و می‌خواهد به این انقلاب آسیب برساند. حمایت از اغتشاشگران در شرایط فعلی دقیقاً در راستای همین هدف است.

نگرانی در محور مقاومت

نگرانی جهان اسلام از اینکه ام‌القرای بیداری اسلامی، درگیر فتنه شده و فرافکنی رسانه‌های تروریستی نیز بر دامنه این نگرانی‌ها می‌افزاید. از سویی الهام بخشی ایران اسلامی به واسطه مردم سالاری دینی است که متأسفانه از سوی جریان آشوبگر به چالش کشیده شد. در حالی که برخی خواص و سلبریتی‌ها در داخل کشور، تحت تأثیر تشکیک‌های دشمن قرار گرفتند و به آن پیوستند و برخی با سکوت معنی‌دار، عملاً بر تردیدها دامن زده و فضا را برای عمق بخشی به این مشکلات مساعد کردند، طبیعی است کسانی‌که در بیرون جغرافیای ایران قرار دارند، بدون اطلاع از حقیقت، نگرانی مضاعفی داشته باشند.

رشد امید دشمن به براندازی

با توجه به اینکه پیشرفت کشور برای دشمن تحمل‌ناپذیر است، سران گروهک تروریستی منافقین با حضور در شبکه‌های دولتی عربستان سعودی مثل «العربیه»، «الحدث»، «قناه ۲۴سعودی» با اعتراف صریح به حضور عناصر تروریستی منافقین در به آشوب کشاندن کشور، مدعی شده‌اند آشوب‌ اخیر ثمره هدایتگری آن‌ها بوده است. تلاش شبکه ماهواره‌ای سعودی اینترنشنال و حمایت ترکی فصیل برکسی پوشیده نیست. برهنه شدن عنصر دون مایه فرقه فمینیست در آلمان مقابل دوربین‌ها، ادعای برخی کشورهای غربی در مورد جمعیت استقبال کننده از فتنه‌انگیزی ضدایرانی در شهرهای اروپا، رشحاتی از امیدواری دشمن برای بی ثبات سازی کشور است.

تخریب افکار عمومی

اینکه رسانه‌های جمعیِ وابسته‌ به سرمایه‌داریِ آمریکا و دولت آمریکا و مزدوران آن‌ها از جمله دولت سعودی، به راه بیفتند و از اغتشاشگر حمایت بکنند و بگویند ما فلان سخت‌افزار و فلان نرم‌افزار اینترنتی را در اختیار اغتشاشگران قرار می‌دهیم تا بتوانند با هم راحت ارتباط برقرار کنند و کارشان را دنبال کنند، در هیچ‌جای دنیا سابقه ندارد. اما در مورد کشورمان ایران این اتفاق برای چندمین بار تکرار شد. دستگاه‌های خارجی‌ به دنبال تخریب افکارعمومی کشور از همه ظرفیت‌ خود استفاده می‌کنند. در این فرایند به وضوح ردپای دستگاه‌های جاسوسی و سیاستمداران خبیث اروپا، آمریکا و رژیم صهیونیستی مشهود است و هیچ عامل دیگری ندارد.

تقابل سازی در جامعه

هدف دشمن در اغتشاشات اخیر تقابل سازی فرهنگی و اجتماعی بود، به این صورت که هنرمند در مقابل هنرمند، تاجر در برابر تاجر، دانشجو در برابر دانشجو، طلبه در برابر طلبه و غیره قرار گیرد که متأسفانه بعضی از افراد از بصیرت و آگاهی کمتری برخوردارند و برخی نیز از قبل تطمیع شده اند تا نسبت به تبدیل شکاف‌های اجتماعی به گسل‌های غیر قابل ترمیم اقدام کنند. مشکل افرادی که با هیجان‌ها به خیابان آمده‌اند با فرایند قانونی حل خواهد شد، اما بعضی از آن‌ها بازمانده‌های عناصرِ منافقین، تجزیه‌طلب‌ها، رژیم منحوس پهلوی و خانواده‌های ساواکی‌ها هستند که بیانیه‌ اخیر وزارت اطلاعات این مطالب را روشن کرد.

تحرکات ضدایرانی در مرزها

تلاش گروهک‌های تروریستی کُرد برای عضویابی و نفوذ عوامل خود به کشور در ادامه همراهی آن‌ها در داخل و خارج با تجزیه طلبی در غرب و شمال غرب کشور نخستین اقدام صریح ضد انقلاب خارجی برای ریختن خون بی‌گناهان بود. اقدام به قاچاق سلاح و مهمات انفجاری برای خرابکاری در مرکز کشور، بمب‌گذاری ناکام در شیراز و مشهد، گوشه دیگری از اقدامات آن‌ها بوده است. حمله به مردم زاهدان، حمله به نمازگزاران زاهدان و به شهادت رساندن پرسنل حافظ امنیت و اعضای بسیج و توزیع سلاح بین مردم با هدف تشدید تنش‌ها از سوی جیش الظلم بخشی از آثار منفی اغتشاشات در مناطق مرزی است.

سوءاستفاده بدخواهان

برخی براین باورند مسئله تبادل باقر و سیامک نمازی دو تن از جاسوسان بازداشت شده به تبعات اغتشاشات اخیر برمی‌گردد. با توجه به اینکه
کره جنوبی به آمریکا به شدت فشار می‌آورد که بلوکه کردن پول ایران به ضرر منافعشان است، آمریکا در برابر روغن ریخته شده تقاضا ی آزادی این دو جاسوس را مطرح کرده است. بازگشت این دو نفر به کشورشان قطعاً با ادعای همیشگی شکنجه، در نقش مکمل اغتشاشات ظاهر خواهد شد و به بهانه‌ای دیگر، میلیاردها دلار از پول‌ ایران توسط غرب مصادره خواهد شد. دولت کره‌جنوبی، با صرف نظر از سود پول‌های بلوکه شده‌ ما، دارد از آب گل آلود شده در اغتشاشات ماهی می‌گیرد.

تخریب چهره قانون

اگرچه تخریب چهره نظام، نهادهای قانونی و انقلابی از همان سال‌های اول انقلاب در رأس اهداف دشمنان داخلی و خارجی قرار داشت، اما هجمه و تخریب این نهادها پس از دوم خرداد تشدید شده و در فتنه ۸۸ به اوج خود رسید و امروز شاهد تلاش دشمن برای عمق بخشی به این دروغ‌ها هستیم. به جرئت می‌توان گفت خطرناک‌ترین و خسارت‌بارترین پیامد آشوب‌ها و اغتشاشات در ادوار فتنه‌ها، تخریب چهره قانون، سپاه، بسیج، شورای نگهبان، ولایت‌فقیه، صدا و سیما و غیره بود. در پس پرده تخریب چهره این نهادهای انقلابی، اهدافی نظیر بی‌اعتماد کردن مردم به نهادهای انقلابی و قانونی و غیره امیال مدنظر فتنه‌گران و حامیان خارجی آنان است که خنثی شد.

حرمت‌شکنی و هجمه به ارزش‌ها

یکی از نتایج تلخ حوادث از گذشته تا به امروز حرمت‌شکنی نسبت به دین و ارزش‌های ملت ایران است. به عنوان مثال آتش زدن تکیه امام حسین (ع) در وقایع عاشورای ۸۸ تهران، بی‌حرمتی به امام خمینی(ره) (پاره کردن عکس امام در جریان تجمع‌ها)، روزه‌خواری در ماه رمضان، شعار ساختارشکنانه و هتاک شدن ادبیات ضدانقلاب علیه رهبر انقلاب اسلامی، تنها چند مصداق از این حرمت‌شکنی‌هاست. آشوبگران فتنه اخیر البته از قافله سیاه رویان جای نمانده و با آتش زدن قرآن، کشیدن چادر از سر زنان محجبه، به شهادت رساندن مأموران پلیس، آتش زدن اماکن مقدس و جلو انداختن زنان هنجار شکن اثبات کردند این قضایا برنامه ریزی شده است.

خبرنگار: حسین محمدی اصل

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.