در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت به حضور ۶ هزار ایرانی در عتبات و اعزام روازنه حدود ۳۵ کاروان زیارتی به عراق اشاره شد.

بیش از ۶ هزار ایرانی در عتبات هستند/ اعزام روزانه ۳۵ کاروان زیارتی به عراق

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین صحبت الله رحمانی، معاون عتبات سازمان حج و زیارت در نشست امروز شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت که به ریاست حجت الاسلام والمسلمین سید عبدالفتاح نواب، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تشکیل شد، گفت: در طرح نوین عتبات ارزان سازی سفرهای زیارتی با هدف جذب حداکثری زائران حسینی در اولویت قرار گرفته است.

وی با اشاره به اینکه در دوره جدید اعزام‌ها که بعد از اربعین آغاز شده برای اعزام ۴۲ هزار زائر ظرفیت سازی صورت گرفته است، افزود: در حال حاضر ۶ هزار زائر در قالب کاروان‌های تحت نظارت سازمان حج و زیارت در عراق هستند و امروز نیز ۳۵ کاروان دیگر به عتبات اعزام شدند.

حجت‌الاسلام رحمانی با بیان اینکه هزینه سفرهای هوایی به عتبات را در شرایط کنونی بین ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان تا ۱۱ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است، افزود: هزینه سفرهای زمینی از سه میلیون و ۶۰۰ هزار تا ۶ میلیون تومان و کاروان‌های ارزان قیمت نیز از ۲ میلیون و ۸۰۰ تا سه میلیون و ۴۰۰ هزار تومان است.

معاون عتبات عالیات در ادامه گزارشی از نحوه اجرای طرح نوین عتبات و راهکارهای پیش بینی شده برای حل مشکلات و آسیب های احصاء شده ارائه کرد و معاون فرهنگی و مدیر بازرسی بعثه مقام معظم رهبری و مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد سازمان حج و زیارت نیز نقطه نظرات خود را درباره این گزارش بیان کردند.

حجت الاسلام والمسلمین نواب نیز از رئیس سازمان حج و زیارت خواست با توجه به گذشت بیش از ۱۰ ماه از اجرای این طرح، راهکارهای عملی برای رفع مشکلات هرچه سریعتر اجرایی و برای ارائه خدمات در عتبات از شرکت‌ها و نیروی انسانی توانمند و نرم افزارمناسب عتبات استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت تاکید کرد که برای انجام دادن اقدامات لازم درعتبات طرح اصلاح شده تا هفته اول آبان ماه تهیه و به جلسه شورای برنامه‌ریزی ارائه شود و گفت: با هدف ارائه خدمت بهتر به زائر مجموعه حج و زیارت با هدایت رئیس سازمان حج و زیارت جهت یافتن راهکارهای مناسب برای اصلاح طرح نوین عتبات تلاش کند و روند اعزام ها با رعایت حق وحقوق زائراصلاح شود.

در ادامه این جلسه، وحید صفاری، رئیس ستاد اربعین سازمان حج و زیارت گزارش مبسوطی از فعالیت‌ها و اقدامات انجام شده در اربعین امسال ارائه کرد و اربعین را عملیاتی فرهنگی و زیارتی دانست که برای خدمت در آن حضور در میدان و صحنه عمل ضرورت دارد.

در پایان این جلسه، سرپرست حجاج ایرانی پس از استماع گزارش رئیس سازمان حج و زیارت درباره هزینه‌های ارزی و ریالی زائران در حج امسال باردیگر لزوم پیگیری خدمات دریافت نشده و یا خدماتی را که موسسه مطوفین ایران ناقص ارائه کرده است، یادآور شد.

وی تاکید کرد: در جلسات کارشناسان سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری این موارد به صورت دقیق احصاء شود و رئیس سازمان حج و زیارت از طریق مقامات مسئول در عربستان این موارد را پیگیری و ازحقوق حجاج ایرانی دفاع کند.

در آغاز این جلسه نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت به اغتشاشات اخیر در کشور و عوامل پشت پرده آن اشاره کرد و گفت: یک بار دیگر دشمنان نظام و انقلاب با عوامل داخلی خود و بکارگیری انواع ترفندها و دروغ و افتراء به میدان آمدند ولی هرچه توطئه کردند، موفق نشدند.

سرپرست حجاج ایرانی اظهار داشت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: «السَّاکِتُ عَنِ الْحَقِّ شَیطانٌ أَخْرَسٌ- کسی که در زمانی که باید حق را بگوید، نگوید یک شیطان دهن بسته است».

وی افزود: این روزها، روز آزمون و انتخاب است و همه کسانی که همراه مقام معظم رهبری و توصیه های ایشان پیش رفتند جزء منتخبین هستند و افرادی هم که در مقابل حرکت اغتشاشگران ساکت نشسته و آن را محکوم نکردند بر طبق این روایت شیطان اخرس محسوب می شوند.

سرپرست حجاج ایرانی تاکید کرد: انسان باید در مقابل مسایلی که اتفاق می‌افتد مدافع حق باشد و در مقابل باطل را هم رد کند. کم نبودند خواصی که در طول چهار دهه گذشته رسوا شدند و از چشم مردم افتادند.

وی همچنین تلاش‌های صورت گرفته برای آزادی حاج خلیل دردمند زائر بازداشت شده ایرانی در عربستان را وظیفه خواند و گفت: کشور بازداشت کننده بعد از ۸۰ روز به اشتباه خود پی برد و مجبور شد که وی را آزاد کند.
حجت الاسلام نواب پشتیبانی و دفاع از هموطنان در خارج از کشور را وظیفه ذاتی دستگاههای مسئول دانست و با بیان اینکه بین وظیفه و هزینه کردن تفاوت وجود دارد، اظهار داشت: درقضیه آزادی این حاجی ایرانی هزینه‌ای انجام نشد و آنچه صورت گرفت وظیفه بود و عربستان هم متوجه بیگناهی وی شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.