وزیر راه و شهرسازی گفت: تا پیش از این قطار روسیه به بندر شهید رجایی نیامده بود؛ اما در حال حاضر هفته ای ۶ قطار روسی از مسکو به سمت بندر شهید رجایی می‌آید و به ایستگاه آنجا وارد می شود.

پیشنهاد به روس‌ها برای سرمایه گذاری در کریدور آستارا/ هفته‌ای ۶ قطار روسیه در بندر شهید رجایی

به گزارش قدس آنلاین، رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی، امروز در حاشیه مراسم تجلیل از دست اندرکاران اربعین در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری و متخصصان ما به حدی از توانمندی رسیده اند که در تعمیر هواپیما های کشورهای خارجی ورود کرده اند.

وی افزود: در ۴۰ سال اخیر تحریم های صنعت حمل و نقل هوایی ما را رشد داد و در حال حاضر تعمیر هواپیمایی کشورهای خارجی را هم انجام می‌دهیم، همین امروز چند فروند هواپیمای کشورهای خارجی برای تعمیر در مهراباد داریم.

قاسمی درباره تغییر قیمت بلیت هواپیما اظهار کرد: در اینباره در حال مذاکره هستیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: پیش از این نشست هشت کشور همسایه آسیای میانه به اضافه روسیه در سطح وزرا در موضوع ترانزیت داشتیم، در ۶ ماهه اول امسال در ترانزیت جاده ای ۱۸۰ درصد رشد و در ترانزیت ریلی ۳۰۰ درصد رشد داشتیم.

وی تصریح کرد: تا پیش از این قطار روسیه به بندر شهید رجایی نیامده بود؛ اما در حال حاضر هفته ای ۶ قطار روسی از مسکو به سمت بندر شهید رجایی می‌آید و به ایستگاه آنجا وارد می شود.

قاسمی درباره خط آهن رشت- آستارا گفت: با توجه به جلسه رئیس جمهور روسیه در محضر مقام معظم رهبری و اشاره به کریدور رشت - آستارا حدود دو هفته پیش در این باره جلسه ای در باکو داشتیم.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه برنامه زمانبندی شده برای کریدور ریلی آستارا داریم، گفت: به روس ها اطلاع دادیم که اگر مایل هستند در کریدور آستارا حضور یابند و سرمایه گذاری کنند.این کریدور برای ما مهم است در همین راستا ۱۰ کیلومتر از یک سر خط و ۱۰ کیلومتر از سر دیگر خط کار ساخت را شروع کرده ایم.

وی با بیان اینکه در موضوع جام جهانی با قطر مراودات مناسبی داریم، گفت: ۱۰ روز پیش جلسه ای با وزیر حمل و نقل قطر در ایران داشتیم از وزارتخانه‌ گردشگری هم حضور داشتند و برنامه ریزی شد ایستگاه های گردشگری ایرانی در قطر ایجاد شود.

وزیر راه و شهرسازی با بیان این که هزینه های جام جهانی بسیار بالا است، گفت: فقط یک لندینگ(نشستن) هواپیما ۱۰ هزار دلار هزینه دارد؛ اما طی هماهنگی با قطر هواپیمای ایران در قطر رایگان لندینگ می کنند.

قاسمی اظهار کرد: همچنین تلاش کرده ایم کشتیرانی پرسرعت از بوشهر و کیش هم برقرار شود تا متقاضیان بتوانند صبح به قطر بروند و بعد از ظهر به بوشهر و کیش برگردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.