کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران چگونگی رفتار رانندگان در مواجه با نابینایان را تشریح کرد و گفت: یقیناً این ما هستیم که باید فرصت عبور را در اختیار فرد نابینا بگذاریم.

چگونگی رفتار رانندگان در مواجهه با نابینایان

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ رابعه جوانبخت در برنامه شهر امن در خصوص مواجه رانندگان با افراد نابینا در سطح معابر شهری توضیح داد و گفت: یک مشخصه‌ای وجود دارد که وقتی که فردی با سایر افراد یک محدودیت حرکتی دارد، مسلماً باید احتیاط بیشتری در مواجه با آنان توسط رانندگان صورت پذیرد.

وی افزود: رانندگان و موتورسواران باید به نابینایان فرصت یک عبور ایمن و راحت را بدهند چرا که او کندی حرکت دارد و در تصمیم گیری خود برای عبور دچار مشکل هست و چون بحث بینایی را ندارد یقیناً این ما هستیم که باید جبران کنیم و به او فرصت داده و اجازه عبور را در اختیار او قرار دهیم.

جوانبخت گفت: با دیدن عصای فرد نابینا دیگر وظیفه بر دوش ما هست که باید به او فرصت عبور را بدهیم تا بتواند از معابر و محل، عبور ایمن و امن و راحتی را داشته باشد.

کارشناس تصادفات پلیس راهور تهران بزرگ ادامه داد: صحنه‌ای را مشاهده کردیم که راننده‌ای در مواجه با عابر پیاده نابینا از خودرو پیاده شد و خودرو را پارک کرد و با همراهی فرد نابینا، وی را از عرض راه عبور داد.

وی با بیان اینکه برخی از موتورسواران معمولاً شتابزده عمل می‌کنند و دید خوبی ندارند و مرتب تغییر مسیر می‌دهند و این خط به خط شدن‌ها خیلی زیاد آسیب زا است، گفت: حال فرد نابینایی را تصور کنید که در خیابان در حال تردد است و درکی از مانورهای موتورسواران ندارد ناگاه موتورسوار با این عابر پیاده مواجه می‌شود.

سرهنگ جوانبخت گفت: بخشی از مجروحین ما در تصادفات رانندگی کسانی هستند که از ناحیه چشم دچار مشکل می‌شوند که باز مجدد این موضوع را یادآوری می‌کنیم که با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از نقص عضوهایی که ممکن است به وجود بیاید جلوگیری نمایند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.