رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه از افت بیش از ۳۰ درصدی تولید علوفه در مراتع استان در پی خشکسالی خبر داد.

خشکسالی تولید علوفه را در مراتع کرمانشاه کاهش داد

به گزارش قدس آنلاین، عباس قنبری با اشاره به وضعیت نامناسب بسیاری از مراتع استان به علت خشکسالی، گفت: خشکسالی باعث شده میزان تولید علوفه در مراتع استان به یک سوم کاهش پیدا کند که اگر این روند ادامه پیدا کند احتمال کاهش بیشتر تولید علوفه در مراتع استان دور از انتظار نیست.

وی یادآوری کرد: در شرایط نرمال سالانه ۳۱۱ هزار تن علوفه در مراتع استان کرمانشاه تولید می‌شود که این میزان امسال به یک سوم کاهش پیدا کرده است.

رئیس اداره مراتع اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه حدود ۱.۲ میلیون هکتار مرتع دارد که بیش از ۱۶۰ هزار هکتار از مراتع این استان جزو مراتع متراکم دسته بندی می‌شوند، هرچند خشکسالی هم اکنون این مراتع و دیگر مراتع استان را ضعیف کرده است.

ورود دام‌ عشایر به مراتع قشلاقی کرمانشاه تا اول آبان ممنوع است

قنبری در ادامه با بیان اینکه برای جلوگیری از آسیب رسیدن بیشتر به مراتع در اکثر نقاط استان محدودیت‌هایی در مورد برداشت و استفاده از این منابع به عمل آمده و افراد بدون مجوز نمی‌توانند به چرای آزاد دام در این مناطق بپردازند، گفت: از نظر قانونی عشایر و روستاییان دامدار تا اول آبان حق ندارند، دام‌های خود را در مراتع مناطق قشلاقی استان به چرا ببرند و ورود دام قبل از این زمان ممنوع بوده و با متخلفین برخورد می شود.

وی با اشاره به مستقر بودن اکیپ های بازرسی پروانه چرا در سطح استان، گفت: توصیه می شود عشایر و روستاییان دامدار تا پیش از مهلت مقرر وارد مراتع مناطق قشلاقی نشده تا مشمول جریمه نشوند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.