وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه انجمن اولیاء و مربیان بازوی مهم تربیتی است و باید به همین دید به آن نگریست گفت: این در حالی است که در گذشته نقش انجمن‌های اولیاء و مربیان در حد یک نهاد نمایشی تقلیل یافته بود. باید این چرخش در راستای اسناد فرادستی انجام بگیرد و از نهادی این چنینی به یک نهاد تربیتی در راستای اهداف آموزشی و پرورشی تبدیل شود.

انجمن اولیاء و مربیان، بازوی مهم تربیت است

به گزارش قدس آنلاین، یوسف نوری در نشستی که به مناسبت هفته پیوند اولیاء و مربیان در دفتر وزارتی آموزش و پرورش برگزار و از طریق شبکه شاد نیز به صورت مستقیم پخش شد، ضمن تقدیر از همراهی والدین با نظام آموزش‌وپرورش در دوران کرونا اظهار کرد: اولیای دانش‌آموزان در بازگشایی مدارس نیز با ما همراه بودند. از ۱۴ فروردین مدارس بازگشایی شدند و تابستان خوبی داشتیم و در نهایت سال تحصیلی جدید را با همراهی اولیاء تقریبا به خوبی به صورت حضوری آغاز کردیم.

وی افزود: نگاه ما به انجمن اولیاء و مربیان بسیار مهم است. انجمن اولیاء یک بازوی مهم تربیتی است و باید به همین دید به آن نگریست. این در حالی است که در گذشته نقش انجمن‌های اولیاء و مربیان در حد یک نهاد نمایشی تقلیل یافته بود. باید این چرخش در راستای اسناد فرادستی انجام بگیرد و از نهادی این چنینی به یک نهاد تربیتی در راستای اهداف آموزشی و پرورشی تبدیل شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به فرارسیدن هفته پیوند اولیاء و مربیان، به "پیوند" در حوزه پزشکی اشاره و عنوان کرد: وقتی عضوی دچار نارسایی شدید است، باید پیوندی انجام شود تا بدن دوباره احیاء شود. در آموزش‌و پرورش نیز نهادی داریم که نیازمند پیوند است. با این پیوند میان مدرسه و اولیاء و مربیان، ثمره بیشتر و بهتری را شاهد خواهیم بود.

نوری ادامه داد: از اولیاء می‌خواهیم در تربیت دانش‌آموزان در ساحت‌های تربیتی به ما کمک کنند تا شش ساحت را در وجود دانش‌آموزان پرورش دهیم.

وی با بیان اینکه اگر این کار مهم را انجام ندهیم به نتیجه نمی‌رسیم گفت: اینکه باید رضایت خانواده را در امور تربیتی و آموزشی داشته باشیم بسیار مهم است. در این جلسه یکی از حاضران این موضوع را مطرح کرد که باید "وزارت خانواده" داشته باشیم، خانواده بسیار مهم است. اقتصاد جوامع زمانی پیشرفت می‌کند که مبتنی بر نهادهای اصلی باشد که اصلی‌ترین نهاد، خانواده است.

نوری افزود: قبلا تحقیقات صاحبنظران نشان می‌داد که هر میزان ارتباط اولیاء با مدرسه بیشتر باشد، آن دانش‌آموز موفق تر است؛ حال این موفقیت از نگاه اولیا می‌خواهد آموزشی باشد یا پرورشی و یا هنری، تفاوتی نمی‌کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: سندتحول بنیادین، مشارکت خانواده‌ها را هدف قرار داده است و دولت هم مشارکت مردمی را مهم می‌داند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.