مدیر عامل شرکت آبادگران ایران از اجرای طرح تحول در این مجتمع و اقداماتی همچون آماده‌سازی واحدهای اقامتی برای زائران در آبادگران، تعریف ۱۵ پروژه گردشگری، برخورد قضایی با مالکان متخلف و خط و نشان برای مشاوران املاکی که واحدهای این مجتمع را قولنامه‌ای خرید و فروش کنند، خبر داد.

از آماده سازی واحدهای اقامتی برای زائران تا انحلال هیات امنا با دستور معاون دادستان!/ قولنامه استیجاری در آبادگران ممنوع است
مصطفی شریف در گفت‌وگو با قدس آنلاین خراسان در خصوص جلوگیری از خرید و فروش غیرقانونی واحدها در آبادگران اظهار کرد: هدف اصلی شرکت آبادگران ایران در حال حاضر اصلاح مسائل گذشته و تقویت رویکرد اقامتی و گردشگری در مجتمع آبادگران است در همین راستا برای تقویت حوزه گردشگری حدود ۱۵ پروژه گردشگری جدید تعریف شده است که به زودی از بسته‌های اقتصادی آن رونمایی می‌شود و آماده جذب مشارکت اقتصادی هستیم.

مدیر عامل شرکت آبادگران ایران ادامه داد: در همین راستا، پروژه« آ یک» تبدیل به هتل کوهسار خواهد شد و پروژه ساختمان تجاری که شامل رستوران، فود کورت، هایپر مارکت، سالن ورزشی، سالن اجتماعات، نمازخانه و... است به سمت تکمیل می‌رود.
وی گفت: در ماه‌های گذشته فرایند ورود بازدیدکنندگان به مجتمع تسهیل شد و در حال حاضر برای ورود افراد هیچ منعی وجود ندارد و صرفا هزینه ورود خودرو که معادل هزینه پارکینگ‌های شهرداری است از خودروهای ورودی اخذ می‌شود.

آماده سازی واحدهای اقامتی برای زائران در آبادگران

شریف با بیان اینکه در بخش اقامتی‌سازی مجتمع نیز ضمن تبدیل پروژه آ یک به هتل، نرم‌افزار هتل‌داری و سامانه رزرواسیون فعال شده است، بیان کرد: در فاز اول حدود ۵۰ واحد اقامتی در حال تجهیز و آماده‌سازی است تا در اختیار زائرین و مسافرین قرار بگیرد و تا پایان سال به ۲۰۰ واحد خواهد رسید و این روند ادامه خواهد داشت.

تنظیم اظهارنامه قضایی برای مالکان متخلف در مجتمع آبادگران

مدیر عامل شرکت آبادگران ایران در خصوص منع خرید و فروش غیرقانونی واحدهای اقامتی در این مجتمع نیز عنوان کرد: از ورود اثاثیه منزل به مجتمع جلوگیری می‌شود و صرفا مالکین مجاز به ورود اثاثیه هتلی هستند، همچنین طی مکاتبه‌ای که با اتحادیه املاک شده، اعلام کردیم که مجتمع آبادگران اقامتی است و هیچ مشاور املاکی اجازه ندارد برای واحدهای این مجتمع قولنامه استیجاری تنظیم کند.

شریف افزود: همچنین برای برخی از مالکین که به طور غیرقانونی اقدام به اقامت دائم در واحدهای اقامتی کرده بودند اظهارنامه قضایی ارسال شد تا نسبت به رفع انحراف ایجاد شده اقدام کنند.

وی در ادامه از امضای یک تفاهم‌نامه با شرکت مادر تخصصی توسعه گردشگری که ذیل وزارت میراث فرهنگی و گردشگری فعالیت می‌کند، خبر داد و گفت: بنا شد پس از تجهیز این شرکت، ۱۱۰ واحد اقامتی مجتمع آبادگران را جهت ورود زائرین و مسافرین آماده کند.

مدیر عامل شرکت آبادگران ایران در خصوص توجیه اقتصادی این تحولات برای مالکان اینگونه تشریح کرد: جلسات متعدد با مالکین و سرمایه‌گذاران برگزار و فرآیند تحول و اقامتی‌سازی و مزایای جذاب اقتصادی آن برای ایشان تبیین شد تا با اطمینان خاطر در مسیر تحول با شرکت آبادگران ایران همراهی کنند.

شریف خاطرنشان کرد: در واقع تمام تلاش ممکن را انجام می‌دهیم تا فرآیند تحول نه تنها باعث زیان اقتصادی برای مالکین دیگر نشود که حتی زمینه ساز انتفاع اقتصادی بیشتر ایشان باشد گرچه نفع برخی مالکین در مسکونی‌سازی یا حفظ وضع گذشته مجتمع آبادگران است و با روش‌های مختلف از کارشکنی تا شایعه‌پراکنی و حتی ایجاد پرونده‌های متعدد قضایی سعی دارند مانع اصلاح و تحول شوند اما بحمدالله تا امروز با قوت و سرعت پیش رفتیم و به عهد خودمان مبنی بر تحول این شرکت و این مجتمع عمل کردیم.

وی با بیان اینکه اساسا مجتمع آبادگران یک مجتمع اقامتی و گردشگری است و این موضوع در سند معامله این زمین(زمین مجتمع) با سازمان مسکن و شهرسازی نیز قید شده و کاربری این زمین گردشگری است، متذکر شد: این مجتمع مسکونی نبوده و هر کدام از مالکین ادعایی مبنی بر مسکونی بودن واحدهای آپارتمانی دارد کافی است به مبایعه‌نامه فی مابین خودش و شرکت آبادگران ایران مراجعه کند، در تمامی مبایعه‌نامه‌ها به کاربری اقامتی آپارتمان خریداری شده و لزوم پذیرش ضوابط و قوانین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و شرکت آبادگران ایران از سوی خریدار تاکید شده است.

مالکان باید کلید را تحویل بهره‌بردار هتل‌داری دهند

مدیر عامل شرکت آبادگران ایران اظهار کرد: این موضوع بارها و به روش های مختلف به اطلاع مالکین رسیده است و بعید می‌دانم امروز احدی از مالکین به کاربری اقامتی مجتمع آبادگران واقف نباشد و اساسا موضوع مبایعه‌نامه داشتن یا فروش واحدها یا تعدد مالکین منافاتی با کاربری اقامتی ندارد و همانطور که در مجتمع حیات شرق این موضوع حل شد در مجتمع آبادگران هم قابل حل است بنابراین بر اساس فرآیندی که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اعلام کرده است کلیه مالکین باید کلید واحد خود را تحویل بهره‌بردار هتل‌داری ذیصلاح مستقر در مجتمع دهند تا واحدها در اختیار مسافرین و زائرین قرار بگیرد و مالک از نفع اقتصادی آن بهره‌مند شود.

هیات امنای آبادگران با دستور مقام قضایی منحل شد

شریف اذعان کرد: متاسفانه در گذشته به دلیل برخی سوء مدیریت‌ها، ساختارهای موازی در مجتمع آبادگران ایجاد شده بود که عملا مدیریت را از دست شرکت خارج کرده بود و در حالی که تمام مطالبات نهادهای مختلف از شرکت آبادگران ایران انجام می‌شد اما عملا تصمیم‌گیران و مجریان مجتمع کوهسنگی اشخاص دیگری بودند و قطعا این وضعیت اجازه نمی‌داد طرح تحول اجرا شود اما با دستور معاون دادستان، هیئت امنا که از سال ۹۰ تشکیل شده بود منحل شد و در حال حاضر حسابرس ذیصلاح در حال بررسی حساب‌های مالی ایشان و بهره‌بردار مجتمع در این ۱۰ سال است.

وی یکی از مهم‌ترین محورهای پیگیری و اقدامات شرکت آبادگران ایران را اخذ مجدد موافقت اصولی و سپس پروانه بهره‌برداری از سازمان میراث‌ فرهنگی و گردشگری دانست و گفت: و برای تحقق این موضوع اولا طرح جدید با تامین سرانه‌های گردشگری با همراهی بهترین مشاورین حوزه گردشگری تهیه شده است و همچنین با بهره‌بردار مجاز هتلداری قرارداد بسته شد و ضمن خلع ید بهره‌بردار قبلی، بهره بردار جدید در مجتمع مستقر شده است، همچنین پیگیری های متعددی از نهادهای مختلف از جمله سازمان میراث فرهنگی و گردشگری انجام شده است تا در نهایت منجر به صدور موافقت اصولی شود.
شریف تصریح کرد: انتظار بدیهی ما این است که با توجه به اینکه در حال حاضر شرکت آبادگران ایران تمام قد پای کار آمده و با پذیرفتن انواع هزینه‌ها و تنش‌ها در حال اجرای طرح تحول و اصلاح انحرافات گذشته است از سوی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز رویکرد سرعت عمل، مساعدت و همراهی اتخاذ شود تا هرچه سریعتر مسئله حل شود.

مدیر عامل شرکت آبادگران ایران با تاکید بر اینکه ساخت و ساز در مجتمع آبادگران از سال ۹۵ براساس مصوبه کمیسیون ماده پنج در آبادگران ممنوع است، بیان کرد: ما صرفا اجازه داریم سه پروژه‌ای که از قبل نیمه کاره بوده یعنی پروژه «آ یک» و پروژه ساختمان تجاری و پروژه تالار جشن را تکمیل کنیم.

خبرنگار: معصومه مومنیان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.