مدیرعامل سازمان بیمه سلامت در توضیح جزییات تشکیل صندوق حمایت از بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر گفت: در فاز اول ۲۶ بیماری وارد سامانه‌های ما شده و مقرر است این تعداد بیماری به ۴۴ بیماری برسد.

ورود ۲۶ بیماری به صندوق حمایت از بیماران خاص، صعب‌العلاج و نادر

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمدمهدی ناصحی در نشستی با خبرنگاران، درخصوص صندوق بیماران خاص و صعب‌العلاج و نادر، گفت: محاسبه ما برای این صندوق، بودجه ۱۸ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومانی برای امسال بوده است که ۵۰۰۰ میلیارد در نظر گرفته شد. خیرین و بیمه‌های تکمیلی هم باید به این موضوع ورود کنند. تا هفته قبل ۱۲۲۰ میلیارد تومان از سازمان برنامه دریافت کردیم و قول هم گرفتیم منابع تا پایان سال به درستی تخصیص یابد.

وی درباره جزئیات این صندوق، توضیح داد: در فاز اول ۲۶ بیماری وارد سامانه‌های ما شده است؛ یعنی خدماتی نوشته شده و بسته کاملی برای آن در نظر گرفتیم که با مبالغش مشخص است. مقرر است این تعداد بیماری به ۴۴ بیماری برسد. نوع تحت پوشش قرار گرفتن بسته به نوع بیماری خاص، متفاوت است. ممکن است یک بیماری تا ۱۰۰ درصد تحت پوشش رفته و بیماری دیگری ۹۰ درصد. با تصویب کارگروه درمان و بیمه‌ها پوشش بیمه‌ای برقرار می‌شود.

وی ادامه داد: پنج درصد از منابع هم به صورت خارج از ضوابط در نظر گرفتیم‌ درباره بیماری‌هایی است که هزینه زیادی دارد و کمیسیون های استانی درباره آن تصمیم می‌گیرند. سقف پرداختی این کمیسیون‌ها در استان‌ها ۵۰ میلیون است و بالاتر از این مبلغ به ستاد اصلی می‌آید.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها