معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: نتیجه آزمایش ۹۴ نفر از بیماران مشکوک به آنفلوانزا در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی طی یک ماه اخیر مثبت شده است.

نتیجه آزمایش ۹۴ بیمار مشکوک به آنفلوانزا در خراسان رضوی مثبت شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر سید جواد حسینی افزود: با توجه به تغییرات جوی و افزایش برودت هوا و ابتلا به عفونت‌های تنفسی در کشور، طی یک ماه گذشته، تعداد ۷۷۲ بیمار شدید تنفسی در بیمارستان‌های تحت پوشش این دانشگاه بستری شدند که از این بیماران نمونه آنفلوانزا گرفته شد.

وی ادامه داد: پس از بررسی نمونه‌های آزمایشگاهی، تعداد ۹۴ نفر از نظر ابتلا به بیماری آنفلوانزا مثبت بودند که بیشترین گروه سنی مبتلا به آنفلوانزا را گروه سنی زیر ۱۵ سال تشکیل می‌دادند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: انجام اقدامات پیشگیرانه از جمله استفاده از ماسک به‌خصوص در زمان شیوع بیماری آنفلوانزا در حفظ سلامت جامعه بسیار حائز اهمیت است.

حسینی افزود: به طور معمول در فصل سرد بیماری‌های سرماخوردگی و آنفلوانزا شیوع بیشتری پیدا می‌کند اما طی حدود سه سال اخیر که درگیر پاندمی کرونا بودیم به علت استفاده از ماسک از سوی مردم آمار ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا کمتر از سال‌های قبل از کرونا بود.

وی ادامه داد: با فروکش کردن کرونا شاهد کاهش استفاده مردم از ماسک و بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها و برگزاری کلاس‌های درس حضوری هستیم که برای پیشگیری از ابتلای دانش‌آموزان و دانشجویان به سرماخوردگی و آنفلوانزا توصیه بر استفاده از ماسک در محیط مدرسه و دانشگاه است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد پیشگیری را مهم‌ترین عامل مقابله با انواع بیماری‌‎های ویروسی از جمله آنفلوانزا دانست و گفت: به سالمندان و افرادی که دارای بیماری قلبی، ریوی، کلیوی، دیابت و ضعف عمومی هستند توصیه می‌کنیم که واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند و از کسانی هم که مبتلا به سرماخوردگی و آنفلوانزا شده‌اند می‌خواهیم که تا زمان بهبودی کامل از حضور در مکان‌های شلوغ و پرجمعیت و برقراری ارتباط مستقیم با دیگران خودداری کنند.

حسینی افزود:کرونا هنوز تمام نشده و استفاده از ماسک همچنان لازم و ضروری است به‌خصوص آن که در این روزها آنفلوانزا هم شیوع پیدا کرده است و با توجه به آمار ابتلا به آنفلوانزا در روزهای اخیر از تمامی دانش‌آموزان می‌خواهیم در مدرسه و دیگر مکان‌های پر تجمع حتماً از ماسک استفاده کنند تا دچار مشکل نشوند.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ۱۶ شهرستان خراسان رضوی، ۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری این استان را زیر پوشش دارد و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به جمعیت ۱۷ شهرستان دیگر این استان بر عهده دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های علوم پزشکی نیشابور و تربت‌جام است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.