۴ آبان ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۸
کد خبر: 822581

در آخرین نظرسنجی رویترز از کارشناسان اقتصادی، پیش بینی شده است در عین کاهش رشد اقتصادی در کشورهای بزرگ شاهد افزایش نرخ بهره از سوی بانک‌های مرکزی کشورها خواهیم بود و اقتصاد جهانی در حال رفتن به سمت رکود است.

اقتصاد جهانی یک قدم تا رکود

به گزارش قدس آنلاین، در یک نظرسنجی انجام‌شده از کارشناسان اقتصادی، آنها اعلام کردند که رشد اقتصادهای بزرگ در جهان در حال کاهش است و بانک‌های مرکزی کشورها هم با هدف مقابله با تورم بالا در حال افزایش نرخ بهره هستند. این مسئله نشان می‌دهد که اقتصاد جهانی در حال رفتن به سمت رکود است.

تنها نکته مثبت ماجرا این است که اگرچه اکثر اقتصادهای بزرگ جهان یا وارد رکود شده‌اند و یا در حال رفتن به سمت رکود هستند، اما نرخ بیکاری در آنها نسبت به رکودهای قبلی پایین‌تر است.

اقتصاد جهانی یک قدم تا رکود

اگرچه این مسئله ممکن است از شدت رکود بکاهد، اما باعث خواهد شد تا روند بالا ماندن تورم در کشورها بیشتر از میزان مورد انتظار بسیاری از کارشناسان به طول بیانجامد. بانک‌های مرکزی اقتصادهای بزرگ جهان خیلی دیر به این نتیجه رسیده‌اند که تورم به یک مشکل بزرگ تبدیل شده و از آن پس بیشتر وقت و تلاش خود را روی روند افزایش نرخ بهره با هدف کنترل تورم متمرکز کرده‌اند.

اکثر کارشناسان و بانک‌های مرکزی کشورها، می‌گویند که برای سال آینده اقدامات کمی برای اجرایی شدن باقی خواهد ماند.

مایکل اِوِری، کارشناس اقتصاد جهانی در بانک رابو، می‌گوید: رکود در اقتصاد جهانی چیزی است که همه در حال حاضر درباره آن صحبت می‌کنند و به یک مسئله ثابت در پیش‌بینی‌های ارائه‌شده تبدیل شده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.