دشمنان انقلاب اسلامی در چهار دهه اخیر با روش‌های گوناگون از جمله ترور، اغتشاش، تحمیل جنگ نابرابر و تحریم اقتصادی در پی آسیب رساندن به مردم کشورمان هستند و در حوادث و اغتشاشات اخیر نیز شاهد جنگ نابرابر ترکیبی در سطح بین‌المللی و همه ابعاد هستیم.

رئیس انجمن «الفه للتقریب»: غرب به دنبال تضعیف ایران است

به گزارش قدس آنلاین، عملیات تروریستی شامگاه چهارشنبه شیراز بخشی از تئوری حملات چندگانه به امنیت ملی جمهوری اسلامی به حساب می‌آید. برای بررسی ابعاد حوادث اخیر، خبرنگار ما با شیخ «صهیب الحبلی» از علمای سیاسی اهل تسنن به گفت‌وگو نشسته‌ است که در ادامه بخشی از آن را مطالعه خواهید کرد.

علمای اهل سنت لبنان این حمله را محکوم می‌کنند

شیخ «صهیب الحبلی» از علمای سیاسی اهل تسنن، رئیس انجمن «الفه للتقریب» و عضو تجمع علمای مسلمان لبنان تصریح می‌کند: قطعاً این حمله تروریستی را که گروه داعش با آن سابقه خونین و شناخته‌شده خود در حمله به مقدسات در بسیاری از کشورها برعهده‌گرفته است، نشانگر ماهیت این گروه ساخته‌شده توسط دستگاه‌های امنیتی غربی است، محکوم می‌کنیم.

وی می‌افزاید: اتفاقات اخیر در ایران تکرار سناریویی است که در سال‌های گذشته در برخی از کشورها مانند سوریه شاهد بودیم؛ سناریویی که خیلی زود ماهیت تروریستی آن باهدف از بین بردن این کشورها، نابودی زیرساخت‌ها، تجزیه و تبدیل کردن آن به کانون‌های متخاصم برملا شد.

عضو تجمع علمای مسلمان لبنان در مورد نقش طرف‌های خارجی در اتفاقات اخیر ایران ادامه می‌دهد: تردیدی نیست در پس حمله تروریستی شیراز طرف‌های خارجی قرار دارند که از طریق دستگاه‌های اطلاعاتی و اتاق‌های سیاه خود مدیریت آشوب و تروریسم جهانی را برعهده‌ دارند و این حادثه مؤید دست داشتن غرب در برافروختن آتش فتنه در کشورهای مخالف باسیاست‌های آن است.

وی گفت: این احتمال وجود دارد هر کشور اسلامی در معرض آنچه ایران در روزهای گذشته شاهد آن بوده و مشابه این حمله تروریستی شیراز قرار گیرد، ازاین‌رو می‌طلبد تمام مسلمانان اعم از شیعه و سنی باقدرت به ریسمانی واحد چنگ بزنند و وارد اختلافاتی نشوند که فقط در خدمت منافع دشمنان اسلام است. همان‌طور که هفته‌های گذشته در اجلاس وحدت اسلامی تأکید شد، امت اسلامی به‌شدت نیازمند وحدت و همبستگی میان همه مذاهب است.

سه نوع برخورد برای مقابله با نفوذ داعش

شیخ صهیب الحبلی در پایان گفت: افرادی که به این‌گونه رفتارها اقدام می‌کنند، شاید از یک تنگنای اجتماعی رنج می‌برند و فرصتی فراهم‌شده تا مبالغی را در برابر اجرای یک عملیات تروریستی دریافت کنند. برای تعامل با این‌گونه اتفاقات از سه جهت اجتماعی، فکری و امنیتی باید برخورد شود. در مورد برخورد امنیتی واضح است و مسئولان آن می‌دانند چگونه باید عمل کنند، اما از ناحیه اجتماعی و فکری باید از طریق یک تفکر و رویکرد میانه و اعتدالی به آن پاسخ داده شود و همچنین نیازمندی‌های مردم برطرف شود تا فرد به چیزی احتیاج پیدا نکند که مجبور شود برای تحقق آن با پیشنهادهای مالی و اغواکننده فریفته شود.

خبرنگار: جواد فراهانی

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.