تهران- ایرنا- مربی تیم ملی واترپلو در آستانه پیکارهای قهرمانی آسیا گفت: بازیکنان در فشار مالی هستند و به علت مشکلات  اقتصادی به تیم‌های خارجی می‌روند. مسائل مالی باعث شده تا بازیکنان در کنار ورزش قهرمانی، شغل دیگری داشته باشند تا خرج خود را در بیاورند.

بدهی ۵۰۰ میلیون تومانی پرسپولیس در لیگ واترپلو/ مربی تیم ملی: ملی‌پوشان در فشار مالی هستند

وحید رضایی روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا در خصوص وضعیت تیم ملی واترپلو برای شرکت در رقابت‌های آسیایی اظهار داشت: از ابتدای سال به نیت بازی‌های آسیایی تمرین می‌کردیم و برای آن آماده شدیم تا اینکه یک بار به تعویق افتاد و این مسئله روحیه بازیکنان را به شدت بهم ریخت. محسن رضوانی، رئیس فدراسیون با مسئولیتی که در فدراسیون آسیایی دارد مسئله تعویق را پیگیری کرد و اجازه نداد تیم این تورنمنت را از دست بدهد؛ حتی می‌خواستیم میزبانی پیکارهای قهرمانی آسیا را کسب کنیم که متاسفانه شرایط مهیا نشد.

وی ادامه داد: با همت بچه‌ها زیر نظر چیریچ، سرمربی تیم ملی واترپلو، تمرینات را ادامه دادیم و ۲ هفته در یونان اردو برگزار کردیم و بازی‌های تدارکاتی خوبی انجام شد و حتی ما در تورنمنتی که در یونان برگزار کردیم بین تیم‌های لیگ برتری، اول شدیم. نسبت به گذشته ۵ بازیکن را تغییر دادیم و در حال حاضر میانگین سنی تیم ملی بین ۲۲ تا ۲۳ سال است که این مسئله جوان‌گرایی در تیم ملی را مشخص می‌کند.

مربی تیم ملی واترپلو ایران در مورد حریفان ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا، توضیح داد: بخشی از مشکلات را اصلاح کردیم اما دقیقا نمی‌دانیم با چه چیزی رو به رو هستیم زیرا به جز تیم ژاپن و قزاقستان، تیم‌های دیگر را ندیدیم و نمی‌دانیم باقی تیم‌ها نیز از بازیکنان صرب استفاده می‌کنند یا اینکه در چه سطحی هستند. با این حال ما از چهارشنبه گذشته تمرینات را از سر گرفتیم و برای هر چیزی تیم را آماده کرده‌ایم.

وی درباره تاثیر تعویق مسابقات بر تیم و بازیکنان، گفت: تصور کنید یک دانش‌آموز یکسال تمام برای کنکور زحمت می‌کشد و این آزمون مدام به تعویق بیافتد و یا کنسل شود؛ این مسئله چه تاثیری بر روحیه او می‌گذارد و چقدر باعث فرسایش می‌شود؟ ممکن است این تعویق‌ها و یا عدم برگزاری رقابت‌ها باعث شود بازیکن دوره‌اش تمام شود و دیگر نتواند در تیم ملی بازی کند.

رضایی درباره وضعیت مالی این رشته و بازیکنانش و تاثیر آن در کشور گفت: تیم ملی خوب نیازمند باشگاه و لیگ مناسب است و باشگاه‌ها هم برای ادامه حیات نیازمند حامیان مالی هستند که جلب نظر بخش خصوصی نیازمند نتیجه مناسب است زیرا بخش خصوصی حاضری‌خور است و به دنبال گسترش ورزش و یا یک رشته نیست. اگر توسعه ورزش قهرمانی را در نظر بگیریم دولت باید به این چرخه کمک کند تا کم‌کم بخش خصوصی نیز وارد ورزش شود. مثل زمانی که والیبال نتایج خوبی گرفت و تاثیر زیادی داشت.

وی افزود: بازیکنان در فشار مالی هستند و به علت مشکلات اقتصادی به تیم‌های خارجی می‌روند و درحال حاضر ۷ لژیونر داریم. مسائل مالی باعث شده تا بازیکنان در کنار ورزش قهرمانی، شغل دیگری داشته باشند تا خرج خود را در بیاورند. به تازگی محمدجواد عباسی را به علت مسائل خانوادگی که به بحث مالی برمی‌گشت از دست دادیم و دیگر کاری از دست ما بر نمی‌آمد تا او را نگاه داریم. حتی سال ۹۸ باشگاه پرسپولیس برای حمایت از این رشته وارد لیگ واترپلو شد اما هیچ پولی بابت قراردادها به بازیکنان پرداخت نکرد با اینکه رقم تمام قراردادها به ۵۰۰ میلیون تومان نیز نمی‌رسید. با اینکه رای دادگاه نیز به نفع ما صادر شده اما هنوز هم نمی‌توانیم پول قراردادها را از باشگاه بگیریم.

رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا ۲۰۲۲ به عنوان رقابت‌های انتخابی واترپلو قهرمانی جهان (فوکوکا_۲۰۲۳) به میزبانی تایلند با شرکت ۱۱ تیم از ۱۶ تا ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در شهر بانکوک برگزار می‌شود.

تیم ملی واترپلوی ایران در گروه نخست این مسابقات با قزاقستان، تایلند، ازبکستان، اندونزی و کره‌جنوبی هم‌گروه است. دور مقدماتی در پنج روز و در ۲ گروه برگزار خواهد شد. پس از آن بازی‌ها به صورت ۱ با ۴ و ۲ با ۳ بر اساس رده‌بندی دور مقدماتی گروه‌های A و B پیگیری خواهد شد تا در نهایت چهار تیم مرحله نیمه نهایی مشخص شوند.

مردان واترپلوی ایران پیش از این در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ موفق به کسب مدال برنز شده‌اند.

گروه‌بندی مسابقات واترپلو قهرمانی ۲۰۲۲ آسیا:

گروه A: قزاقستان، ایران، هند، ازبکستان، تایلند و کره‌جنوبی

گروه B: ژاپن، چین، سنگاپور، کویت و هنگ‌کنگ

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.