طی مراسمی که در سالن توحید دانشگاه علوم کشاورزی و منابع‌طبیعی گرگان برگزار شد، پوستر سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران که در سال 1402 به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود، رونمایی شد.

پوستر سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران در گرگان رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین دکترکاظم ارزانی رئیس هیئت مدیره انجمن باغبانی ایران، ظهر امروز (یکشنبه ۸ آبان ماه ۱۴۰۱) از طریق وبینار در آیین رونمایی از پوستر سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران که به میزبانی دانشگاه علوم کشاورزی و منابع‌طبیعی گرگان برگزار شد، حضور یافت و با بیان اینکه این کنگره برای توسعه رشته باغبانی کشور بسیار مهم است، اظهار کرد: کنگره باغبانی در سال ۱۴۰۲ به میزبانی استان گلستان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امروز به شکل همزمان علاوه بر پوستر، وب‌سایت کنگره رونمایی و دبیرخانه در این دانشگاه افتتاح شد، ادامه داد: تبادل‌نظر و ارائه آخرین یافته‌های علمی در حوزه علوم باغبانی و علوم مرتبط از مهمترین اهداف برگزاری این کنگره است.

ارزانی با اشاره به اینکه «تولید پایدار و سالم، رونق اقتصادی، سلامت عمومی» به عنوان شعار این کنگره انتخاب شده است، افزود: اساتید، پژوهشگران، دانشجویان، تولیدکنندگان بخش اجرایی دولتی و خصوصی و عموم علاقمندان به صنعت باغبانی کشور در برگزاری این کنگره مشارکت می‌کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن باغبانی ایران، با تأکید بر اینکه زمان اعلام شده برگزاری این کنگره ۲۷ لغایت ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ است، تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر سیزدهمین دوره کنگره شرکت کنند.

ارائه آخرین یافته‌های علم باغبانی در این کنگره

رئیس دانشکده تولیدات گیاهی در این مراسم با اشاره به اینکه «کنگره علوم باغبانی ایران» بزرگترین رویداد باغبانی کشور است که سال آینده توسط دانشگاه علوم کشاورزی و منابع‌طبیعی استان گلستان برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: محققین و اساتید دانشگاه‌های سراسر کشور آخرین یافته‌های علمی خود را در زمینه‌های مختلف ارائه می‌دهند.

دکترابراهیم زینلی با بیان اینکه یافته‌های علمی در زمینه درختان میوه، سبزی، سیفی، گیاهان زینتی و گیاهان دارویی در این کنگره ارائه می‌شود، اضافه کرد: مدیران وزارت جهاد کشاورزی مرتبط با باغبانی و محصولات باغی در این کنگره شرکت خواهند کرد.

وی با تأکید بر اینکه کنگره سیزدهم نقطه عطف علوم باغبانی کشور است، تصریح کرد: یقیناً مطالب عنوان شده در کنگره، منشأ تولید پایدار و افزایش تولید کمی و کیفی محصولات باغی در کشور را فراهم می‌کند.

زینلی با اشاره به اینکه معرفی جاذبه‌ها و پتانسیل‌های استان گلستان که از تنوع اقلیمی و خاکی گسترده برخوردار بوده، از برنامه‌های جنبی برگزاری کنگره است، افزود: بازار کار امروز جهان در کنار مدرک نیاز به فارغ اتحصیلان توانمند، باسابقه، ایده‌پرداز و خلاق دارد.پوستر سیزدهمین کنگره علوم باغبانی ایران در گرگان رونمایی شد

گفتنی است، در این مراسم مقرر گردید تا ماهانه نشست‌های مختلفی با حضور خبرنگاران و اصحاب قلم و رسانه، کارشناسان و مسئولان استانی و دست اندرکاران برگزاری کنگره برگزار شود تا علاوه بر اطلاع‌رسانی ایده‌آل، شرایط برگزاری این رویداد بزرگ علمی در استان گلستان هموار شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.