مراسم بزرگداشت آیت الله سید احمد واحدی جهرمی با حضور اساتید و فضلای حوزه علمیه در قم برگزار شد.

برگزاری مراسم بزرگداشت آیت الله واحدی در قم

به گزارش قدس آنلاین ، مراسم بزرگداشت آیت الله سید احمد واحدی جهرمی با حضور اساتید و فضلای حوزه علمیه شامگاه یکشنبه در حسینیه شهدا(صفاییه) برگزار شد.

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری دبیر شورای عالی حوزه های علمیه، آیت الله شب زنده دار عضو فقهای شورای نگهبان، آیت الله احمد بهشتی عضو مجلس خبرگان رهبری، آیت الله محسن فقیهی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، حجت الاسلام و المسلمین سید جواد شهرستانی نماینده آیت الله سیستانی در ایران، طلاب و روحانیون و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین سید حسین مومنی استاد حوزه علمیه بیان کرد: آیت الله واحدی برای خدا کار می کرد و در این مسیر می ایستاد و دغدغه اش ترویج معارف اهل بیت(ع) بود.

به گزارش تسنیم، آیت‌الله واحدی جهرمی نماینده امام راحل در سوریه و تولیت حرم حضرت سکینه بن علی(ع) روز جمعه دارفانی را وداع گفت و عصر امروز پیکر این عالم ربانی در حرم حضرت معصومه(س) به خاک سپرده شد.

آیت‌الله سید احمد واحدی جهرمی متولد 1310 در جهرم بود، وی از سال 1332 جهت ادامه‌ تحصیلات از جهرم به قم رفت و ساکن آنجا شد و از محضر آیات میرزا هاشم آملی، شیخ عباسعلی شاهرودی، علامه طباطبایی و آیات عظام بروجردی و امام خمینی بهره برد.

این عالم ربانی بعد از اقامت در کشور سوریه در دوران پیش از انقلاب، مدتی تولیت حرم‌های مطهر حضرت زینب و حضرت رقیه(س) را عهده‌دار و امام جماعت صحن مطهر حضرت زینب بود.

از فعالیت مهم آیت‌الله واحدی در سوریه، احیا و بازسازی قبر حضرت سکینه بنت علی(ع) در شهر داریا دمشق و عهده‌دار بودن تولیت آن مکان مقدس بوده است که در حمله تکفیری به این شهر بخشی از این حرم مطهر تخریب شد.

ایشان در سال های اخیر به‌دلیل کهولت سن و بیماری در تهران ساکن شده بود. آیت‌الله واحدی در سالهای پیش و پس از انقلاب اسلامی وکیل شرعی امام خمینی(ره) در سوریه بود و مورد احترام علما و بزرگان، رئیس جمهور و نخست وزیر، وزرا و قاطبه‌ مسئولین حکومتی و مردم دمشق بود. از جمله آثار وی می‌توان به "تعالیم الاسلام"، "الزواج الاسلامی"، "سلسله آباء النبی"، "عقل و دین" و غیره اشاره کرد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.