مدیر سلامت جمعیت، مدارس و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در فصل پاییز که زمان شیوع بیماری آنفلوانزاست ۳۵ هزار دُز واکسن آنفلوانزا به مادران باردار در مناطق زیر پوشش این دانشگاه در خراسان رضوی اختصاص یافته است.

۳۵ هزار دُز واکسن آنفلوانزا به مادران باردار در خراسان رضوی اختصاص یافت

به گزارش قدس آنلاین خراسان، محمد احمدیان اظهار کرد: سالانه بیش از ۸۵ هزار مادر در حوزه زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد باردار می شوند که تعداد مادران باردار در فصل پائیز که زمان شیوع بیماری آنفلوانزا است به ۳۵ هزار نفر می‌رسد که از مجموع مادران باردار زیر پوشش این دانشگاه ۶۰ درصد آنان در مشهد و ۴۰ درصد دیگر در شهرستان‌های تابعه سکونت دارند.

مدیر سلامت جمعیت، مدارس و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد اضافه کرد: در فصل پاییز که بیماری آنفلوانزا شیوع پیدا می‌کند تزریق واکسن آنفلوانزا به گروه‌های خاص و هدف جامعه از جمله مادران باردار توصیه می‌شود زیرا این گروه‌ها بیشتر از سایر افراد جامعه در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های ویروسی و تنفسی هستند.

وی گفت: دریافت واکسن آنفلوانزا اجباری نیست، اما ما مادران باردار را تشویق به دریافت این واکسن می‌کنیم.

احمدیان افزود: هم اکنون کمبودی در خصوص واکسن آنفلوانزا نداریم و تنها اولویت‌بندی تزریق واکسن آنفلوانزا انجام شده است تا موارد دارای بیماری زمینه‌ای زودتر واکسینه شوند.

مدیر سلامت جمعیت، مدارس و خانواده دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همانند اقدامی که در خصوص واکسیناسیون کرونا صورت پذیرفت و تمامی مادران باردار این واکسن را دریافت کردند ما به هر خانه بهداشت و هر مرکز و پایگاه سلامت، متناسب با تعداد مادر بارداری که زیر پوشش دارد واکسن آنفلوانزا اختصاص می‌دهیم تا تمامی مادران باردار آن مجموعه واکسینه شوند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.