به مناسبت ایام میلاد حضرت سیدالکریم(ع) شب شعری با حضور جمعی از ستایشگران و شعرای آیینی و همچنین استاد غلامرضا سازگار از شعرا و پیرغلامان اهل بیت علیهم السلام در بارگاه ملکوتی حضرت عبدالعظیم(ع) برگزار شد.

آئین شب شعر به مناسبت ایام میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید علی قاضی عسکر تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) عصر چهارشنبه پس از استماع اشعار شاعران اظهار داشت: برپایی اینگونه مجالس با حضور شعرای آیینی که با محتوای بسیار غنی و سبکی بسیار زیبا اشعاری را می سرایند و موجبات ارتقاء بینش و معرفت مردم را فراهم می آورند، همواره موجب خرسندی و مایه مباهات است.

آئین شب شعر به مناسبت ایام میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد

وی افزود: از گذشته تاکنون بعضی از علماء برجسته ما مانند مرحوم آیت الله کمپانی اهل سرودن شعر بودند و به واسطه دانش و طبع روان، اشعار بسیار زیبایی که می سرودند هر فردی آن اشعار را می شنود جذب مکتب نورانی اهل بیت عصمت و طهارت می شود؛ در زمان ما نیز حضرت امام خمینی(ره) که خود در اوج عرفان و در بسیاری از علوم سرآمد بودند با طبعی لطیف اشعار بسیاری سرودند که این سروده ها در دیوانی چاپ شده و در اختیار عموم مردم قرار گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر با اشاره به تسلط رهبر معظم انقلاب به حوزه شعر و ادب اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب نیز در حوزه شعر و ادب استاد و صاحب نظر هستند؛ ایشان زمانی که رییس جمهور بودند در جمع حافظ شناسان در شهر شیراز، قریب سه ساعت در مورد حافظ سخنرانی نمودند که این امر نشان از تسلط ایشان به حوزه شعر و ادب پارسی دارد.

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) با اشاره به اهمیت خواندن اشعار اصیل و پرمحتوا در رثای ائمه هدی علیهم السلام افزود: امروز اهالی شعر و ادب و همچنین مادحین باید تلاش کنند همچون گذشته اشعاری با محتوای غنی بسُرایند و در قالب اشعار با انتقال مفاهیم دینی و نکات ناب حدیثی و معرفتی، گام های مؤثری را در مسیر ترویج فرهنگ ناب اهل بیت بردارند.

در این محفل شعرای حاضر به شعرخوانی در مدح حضرت سیدالکریم(ع) و جایگاه والای این نواده پاک امام حسن مجتبی(ع) و همچنین در رثای شهدای حرم حضرت شاهچراغ(ع) پرداختند.

آقایان استاد غلامرضا سازگار، سید حسین متولیان، محمد رسولی، محمد عظیمی، خلیل کاظمی،مرتضی محمودپور، شجاعی، رحمان نوازنی، رحیم چهره خند، علی اصغر خواجه زاده، قاسم نعمتی و عمار موحد و خانمها فاطمه نانی زاد، معصومه مرادی، سمانه رحیمی و زهرا سادات قاسمی، از شعرایی بودند که در این محفل شعرخوانی کردند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.