وزیر انرژی عربستان سعودی گفت: حمایت از ثبات بازارهای جهانی نفت از طریق تشویق به گفت‌وگو و همکاری بین کشورهای تولیدکننده و مصرف کننده اهمیت دارد.

 ریاض: حمایت از ثبات بازارهای جهانی نفت اهمیت دارد

به گزارش قدس آنلاین، عبدالعزیز بن سلمان، وزیر انرژی عربستان سعودی روز گذشته بر اهمیت حمایت از ثبات بازارهای جهانی نفت از طریق تشویق به گفت‌وگو و همکاری بین کشورهای تولیدکننده و مصرف‌کننده تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، عبدالعزیز بن سلمان از طریق ویدئو کنفرانس با لی چانگ یانگ، وزیر تجارت، صنعت و انرژی کره جنوبی دیدار کرد که طی آن دو طرف بر اهمیت حمایت از ثبات بازارهای جهانی نفت از طریق تشویق به گفت‌وگو و همکاری بین کشورهای تولید کننده و مصرف کننده تاکید کردند.

دو وزیر ضمن تاکید بر لزوم تضمین امنیت عرضه همه منابع انرژی در بازارهای جهانی گفتند که عربستان همچنان بزرگترین صادرکننده نفت خام به کره جنوبی و یک شریک قابل اعتماد است.

بن سلمان و لی چانگ بر اهمیت همکاری مستمر بین بخش‌های انرژی دو کشور از جمله پروژه‌های پتروشیمی، تامین امنیت زنجیره تامین انرژی و تبادل تجربیات تاکید کردند.

دو وزیر همچنین توافق کردند که با در نظر گرفتن یادداشت تفاهم در مورد اقتصاد هیدروژن بین دو دولت عربستان سعودی و کره جنوبی، همکاری در زمینه‌های راکتورهای بزرگ هسته‌ای و راکتورهای فشرده کوچک، علاوه بر انرژی‌های تجدیدپذیر، هیدروژن پاک، شبکه‌های الکتریکی و سایر حوزه‌های مورد علاقه را افزایش دهند.

‌وزیر انرژی عربستان سعودی اخیرا، نسبت به استفاده از ذخایر نفت استراتژیک از سوی آمریکا برای دستکاری در قیمت نفت انتقاد کرده و هشدار داده بود در صورت اتمام این ذخایر شاهد تبعات جدی برای بازار خواهیم بود.

این اظهارات وزیر انرژی عربستان در واقع انتقاد به تصمیم جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، برای برداشت ۱۴ میلیون بشکه دیگر از ذخایر نفتی استراتژیک این کشور است.

از ماه آوریل تا کنون دولت آمریکا ۱۸۰ میلیون بشکه از این منابع برداشت کرده است. هفته گذشته مقامات آمریکایی گفتند که نفت بیشتری از ذخایر استراتژیک آمریکا برای کاهش قیمت بنزین در این کشور برداشت خواهند کرد.

دولت بایدن البته بارها نشان داده که تصمیم برای برداشت از ذخایر نفت استراتژیک آمریکا در واکنش به تصمیم گروه اوپک پلاس برای کاهش عرضه نفت به بازار جهانی اتخاذ شده است.

گروه اوپک پلاس در آخرین نشست خود تصمیم گرفت تا از ماه نوامبر روزانه دو میلیون بشکه از عرضه نفت به بازار جهانی کم کند. این مسئله البته با واکنش جدی از سوی مقامات کاخ سفید مواجه شد و آنها گفتند دخیل بودن سعودی‌ها در این تصمیم برای آنها عواقب خواهد داشت.

منبع: فارس

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.