آژانس بهداشت سازمان ملل گفت: خطرات بهداشت عمومی به دلیل زیرساخت های آسیب دیده، آب راکد و تاسیسات بهداشتی ناکافی در حال افزایش است.

ادامه وضعیت اضطراری در پاکستان/ بحران بهداشت و کمبود غذا جدی‌تر شد

به گزارش قدس آنلاین، آژانس بهداشت سازمان ملل گفت: خطرات بهداشت عمومی به دلیل زیرساخت های آسیب دیده، آب راکد و تاسیسات بهداشتی ناکافی در حال افزایش است.

ریچارد برنان، مدیر اورژانس منطقه‌ای سازمان جهانی بهداشت گفت که این فاجعه، کشور را به لبه پرتگاه سوق داده است و بیماری‌ها بیداد می‌کنند.

براساس داده‌های موجود، بیش از ۵۴۰ هزار مورد مالاریا گزارش شده و سایر تهدیدات بهداشتی شامل موارد فزاینده بیماری‌های اسهالی، شیوع مداوم تب دنگی، سرخک و دیفتری می‌شود.

وی افزود که بحران غذایی در حال وقوع است؛ هشت میلیون نفر از مردم سیل زده به کمک‌های بهداشتی تجهیزات پزشکی ضروری و دسترسی به مراقبت‌های بهداشتی ضروری نیاز دارند.

به گفته دانشمندان، گرم شدن کره زمین احتمالا در سیل‌های ویرانگری که پاکستان را درنوردیده، نقش داشته است.

محققان گروه اسناد آب و هوای جهان می‌گویند تغییرات آب و هوایی ممکن است شدت بارندگی‌ها در پاکستان را افزایش داده باشد. طی سه ماه پس از شروع سیل در پاکستان، ده‌ها میلیون نفر آسیب دیده‌اند و حدود ۱۵۰۰ نفر به دلیل بالا آمدن آب جان خود را از دست دادند.

شدت بارندگی باعث شد که آب رودخانه سند بالا آمده و از کناره‌های خود خارج شود، در حالی که رانش زمین و سیل‌های شدید شهری مناطق بسیاری را به باتلاق کرد.

منبع: آنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.